راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سادات: کمتر از 5 درصد ایرانی‌ها کاربر بانکداری موبایلی هستند

برخلاف تبلیغات گسترده از طریق بانک‌ها، رسانه‌ها و همچنین افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه، در ایران میزان مشترکان خدمات بانکداری موبایلی (موبایل بانکینگ) کمتر از پنج درصد برآورد می‌شود.

سیدمرتضی سادات، کارشناس حوزه بانکی، در گفت‌وگو با موبنا گفت: متاسفانه به دلیل نبود تبلیغات موثر و عدم معرفی خدمات ارائه شده در این زمینه، مردم از این سرویس بانکی اطلاعات چندانی ندارند. وی با اشاره به تعداد ناچیز بانک‌هایی که در زمینه موبایل بانکینگ فعالیت دارند، گفت: هم اکنون نسبت به تعداد بانک‌های کل کشور تنها بانک‌های محدودی به ارائه خدمات در زمینه موبایل بانکینگ مي‌پردازند.

وی با اشاره به پخش تبلیغات بانک‌ها در زمینه موبایل بانکینگ در صداوسیمای کشور گفت: متاسفانه تبلیغات در این زمینه روشن‌گر نیست و کاربردهای این سرویس به درستی بیان نمی‌شود از این‌رو مردم آشنایی و همچنین اعتمادی به موبایل بانکینگ ندارند. مدیر فناوری سابق بانک شهر با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی مناسبی در زمینه موبایل بانکینگ و همچنین خدمات آن ارائه نمی‌شود، گفت: بانک‌ها برای جذب بیشتر مشتری در این سرویس باید به تقویت اطلاعات عمومی مردم بپردازند، چراکه نخست باید آموزشگاه‌هایی برای آشنایی مردم با این سرویس بانکی برگزارشود.

بانکداری با تلفن همراه (Mobile Banking) یا Mobile Payment سامانه‌ای است که از طریق تلفن همراه می‌توان عملیات بانکی خود را انجام داد. در این سامانه با نصب یک نرم‌افزار روی گوشی تلفن همراه بدون مراجعه به بانک و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان عملیاتی از قبیل دریافت موجودی حساب، انتقال وجه و پرداخت قبوض را انجام داد. این سرویس مشتریان را قادر می‌سازد از اطلاعاتی مانند مانده حساب بانکی خود و غیره از طریق گوشی تلفن همراه خود مطلع شوند.

منبع: موبنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.