راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه رمز یک‌بار مصرف کارت بانک سرمایه را دریافت کنیم؟

استفاده از رمزدوم یک‌بار مصرف کارت‌های بانکی قرار است طی اطلاعیه بانک مرکزی از دی‌ماه اجباری شود. در این مدت یکی دوساله بانک‌ها فرصت داشتند که با ارائه خدمت به مشتریان خود، استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف را برای آنها فراهم کنند.

بانک سرمایه نیز برای استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف کارت‌های خود اپلیکیشنی را طراحی کرده است. همچنین می‌توان از طریق اینترنت‌بانک سرمایه و مراجعه به شعبه بانک، رمز یک‌بار مصرف کارت بانکی را فعال کرد. در ادامه نحوه فعال‌سازی و دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف کارت بانک سرمایه توضیح داده شده است.

برای فعال شدن رمز دوم یک‌بارمصرف کارت بانک سرمایه، دو روش حضوری و غیرحضوری وجود دارد. در روش غیرحضوری مشتری می‌تواند بدون مراجعه به شعبه و تنها با ورود به اینترنت بانک سرمایه نسبت به فعال‌سازی برنامک اقدام کند و در روش حضوری مشتری می‌تواند به شعبه مراجعه و اقدامات فعال‌سازی توسط کاربر شعبه برای او انجام شود.

برای دریافت رمز یک‌بار مصرف کارت‌های بانک‌های سرمایه باید دارای گوشی هوشمند بوده و نرم‌افزار رمزساز این بانک را دریافت کنید.


1.نحوه نصب نرم‌افزار رمزساز سرمایه


اپلیکیشن «رمز ساز سرمایه» را از سایت بانک سرمایه دانلود و برروی تلفن همراه خود نصب کنید. برنامک برای سیستم عامل اندروید و IOS قابل دریافت است. در صورتی که سیستم عامل گوشی شما IOS است، پس از نصب نرم‌افزار باید نسبت به trust کردن آن از قسمت تنظیمات گوشی اقدام کنید.


2.فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف از طریق اینترنت‌بانک


  1. با کلیک بر روی آیکون نرم افزار، صفحه ذیر به مشتری نمایش داده می‌شود:

2. با نام کاربری و رمز ایستا (رمزی که از شعبه بانک سرمایه برای ورود به اینترنت بانک دریافت کرده‌اید)، وارد اینترنت بانک شوید.

3. در قسمت تنظیمات، گزینه فعال سازی برنامک رمزساز را انتخاب کنید.

4. سپس بر روی گزینه رمز دوم یک‌بارمصرف کارت کلیک و در صفحه بعد شماره کارتی که مایل به فعال شدن رمز دوم یک‌بارمصرف برای آن هستید را انتخاب کنید.

5. با کلیک بر روی فعال‌سازی برنامک رمزساز، یک کد چهاررقمی برای شماره موبایلی که در بانک برای شما تعریف شده ارسال می شود و در صفحه اینترنت‌بانک نیز کیوآردکدی به شما نمایش داده می شود.

6. از طریق اپلیکیشن این کیوآرکد را اسکن کنید. پس از اسکن باید کد چهاررقمی را که برای شما ارسال شده در اپلیکیشن وارد کرده و سپس رمز 6 رقمی را که برای برنامک در نظر گرفته اید وارد کنید.

نکته: در صورتی که پیشتر رمزی برای برنامک انتخاب کرده اید، همان رمز را وارد کنید؛ در غیر این صورت هر رمز 6 رقمی که مایلید به‌عنوان رمز برنامک در نظر بگیرید وارد کنید. دقت کنید هر رمزی که به عنوان رمز برنامک ثبت می کنید باید به خاطر بسپارید و در هنگام ورود به برنامک هر کجا از شما رمز برنامک درخواست شد این رمز را وارد کنید.

7. پس از وارد کردن کد پیامک شده، رمزهای یک‌بار مصرف به‌صورت اتوماتیک شروع به تولید شدن می‌کنند.

نکته: چنانچه برای یکی از کارت‌های خود رمزیک‌بارمصرف را فعال کرده‌اید و می‌خواهید برای کارت دیگری نیز فعال‌سازی را انجام دهید، دیگر نیاز به دریافت مجدد کیوآرکد وجود ندارد. کافی است در صفحه زیر شماره کارت مورد نظر را انتخاب و بر روی گزینه افزودن کارت کلیک کنید.


3.فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف از طریق مراجعه به شعبه


مشتری باید به یکی از شعب بانک سرمایه مراجعه و درخواست خود را مبنی بر فعال شدن اپلیکیشن ارائه دهد. مشتری شماره کارت‌هایی را که مایل است رمز یک‌بار مصرف برای آنها دریافت کند، باید به کاربر شعبه اعالم کند. در شعبه یک بارکد دوبعدی پرینت گرفته می‌شود و جهت اسکن از طریق نرم‌افزار در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. پس از اسکن بارکد، باید رمز برنامک را وارد کنید.

همزمان پیامکی شامل کد چهاررقمی جهت فعال‌سازی نیز برای مشتری ارسال می‌شود.

پس از وارد کردن کد پیامک شده، رمزهای یک‌بار مصرف به‌صورت اتوماتیک شروع به تولید شدن می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با پشتیبانی بانک سرمایه تماس بگیرید: ۴۳۷۳- ۰۲۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.