راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از رمز دوم پویا از دی‌ماه اجباری می‌شود / راه‌اندازی سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک از سوی بانک مرکزی

طبق اطلاعیه روابط عمومی بانک مرکزی انجام تراكنش‌های بانكی و پرداخت از ابتداي دی‌ماه سال جاری صرفا با رمز دوم پويا امكان‌پذير خواهد بود، بر همین اساس افراد باید برای دريافت رمز و تائيد شماره تلفن همراه خود به بانک صادركننده كارت خود مراجعه کنند.

به‌گفته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی بیش از ۳۰ بانک، فعال‌سازی رمز پویا را شروع کرده‌اند‌، اما به‌دلیل هوشمند نبودن خیلی از موبایل ها، اجباری‌کردن استفاده از رمز پویا درحال حاضر و تا ابتدای دی‌ماه مقدور نیست.

او اشاره کرده که بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک راه‌اندازی کرده است، بنابراین اتصال کلیه بانک‌ها به آن تا ابتدای دی‌ماه فرصت نیاز دارد.

در راستای پيشگيری از برداشت‌های غيرمجاز در فضای مجازی لازم است صرفاً از درگاه‌هاي مجاز بانكي و پرداخت استفاده و از ارايه اطلاعات در درگاه‌های مشكوک جدا خودداری شود.

3 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    بانک انصار پاسارگاد میگن اپلیکیشن نصب کنید خب کسی که گوشی هوشمند نداره چیکار کنه

    1. رضا قربانی می‌گوید

      این طرح مشکلات زیادی دارد و از نظر من از چاله به چاه افتادن است.
      واقعیت این است که سال‌ها پیش سنگی به درون چاهی افتاده و الان هرچقدر تلاش کنیم هم نمی‌توانیم آن را بیرون بکشیم.
      تراکنش‌هایی مانند تراکنش‌های کارت‌به‌کارت و روش‌های پرداخت آنلاین نسبت به استانداردهای موجود در جهان مانند EMV و PCI تراکنش‌های قابل قبولی نیست.
      عدم توسعه کارت‌های اعتباری و تسویه و تصفیه بعضا فوری باعث شده است که تقلب هزینه کمی داشته باشد و افراد بتوانند با روش‌های ساده حساب‌های مردم را خالی کنند. حالا این موضوع باعث شده بخواهیم به صورت وصله پینه‌ای موضوع را حل کنیم که از نظر من در نهایت ما را وارد مرحله دیگری از مشکلات می‌کند. تا زمانی که کارت‌های اعتباری توسعه نیابد و تسویه و تصفیه بلافاصله انجام می‌شود و از استانداردهایی مانند EMV و PCI دوری می‌کنیم در همیشه بر همین پاشنه می‌چرخد.
      رمز دوم پویا یک مُسَکِّنِْ موقتی است.

      1. ناشناس می‌گوید

        استاندارد EMV برای تراکنشهای آنلاین راه گشا نیست و استفاده از مکانیزمهای احراز هویت قوی مانند رمز پویا می تواند با کلاهبرداری های آنلاین مقابله کرده و از مشتریان تا حد مناسبی محافظت نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.