راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق وب‌سایت مخابرات / آموزش گام‌به‌گام

ازطریق راه‌های مختلفی می‌توان قبوض تلفن ثابت خود را پرداخت کرد. برای مثال سامانه ۱۸۱۸ یکی از راه‌های پرداخت قبض تلفن ثابت است که مشترکین می‌توانند از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت غیرحضوری قبوض، از وضعیت ریز مکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به‌صورت نمابر آگاه شوند. یکی دیگر از راه‌ها، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداختی است که هم با واردکردن شماره تلفن مورد نظر و هم با واردکردن شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توان اقدام به پرداخت قبض تلفن ثابت خود کرد. اما علاوه بر این روش‌ها، می‌توان از طریق سایت شرکت مخابرات ایران نیز اقدام به این کار کرد. در این مطلب نگاهی به مراحل پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق سایت مخابرات داشتیم.

ببینید: چگونگی پرداخت قبض تلفن ثابت با شماره ۱۸۱۸

ببینید: چگونگی پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق اپلیکیشن تاپ

ببینید: نحوه مشاهده ریزکارکرد و جزئیات قبوض تلفن ثابت

.

نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت از سایت مخابرات

1. ابتدا به سایت شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir مراجعه کنید و روی گزینه «پرداخت قبض» در صفحه اول این سایت کلیک کنید.

2. سپس وارد صفحه‌ای مانند صفحه زیر می‌شوید که با توجه به نیاز خود، شماره تلفن ثابت خود را در یکی از موارد «قبض پایان دوره»، «قبض به روز» و «قبض تجمیعی» وارد و کد امنیتی را نیز وارد و در نهایت روی گزینه «دریافت مبلغ قبض» کلیک کنید.

3. ما شماره تلفن موردنظرمان را در قسمت قبض پایان دوره وارد کردیم و در ادامه صورتحساب پایان دوره نشان داده شد. در این صفحه علاوه بر مبلغ بدهی، «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» نیز نمایش داده می‌شود. در صورت پرداخت مبلغ بدهی تلفن ثابت خود، می‌توانید روی گزینه «پرداخت» در این صفحه کلیک کنید و یا با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت، از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت نیز اقدام به پرداخت کنید.

4. درصورتی‌که روی گزینه «پرداخت» در این صفحه کلیک کنید، وارد درگاه پرداخت می‌شوید که با واردکردن اطلاعات کارت خود می‌توانید بدهی خود را پرداخت کنید.

5. در نهایت پرداخت شما با موفقیت انجام می‌شود.

15 دیدگاه
  1. غلامرضا گودرزیان می‌گوید

    مخابرات فقط برای گرفتن قبض خوب و راحت عمل میکند کاش کمی هم بفکر مردم بود و امکانات خود را بهتر میکرد نه اینکه برای یک کار کوچک باید ساعت ها وقت تلف کرد

  2. مهدی می‌گوید

    عالللللللللللللللللی دستتون درد نکن

  3. رویا می‌گوید

    با سلام، بعد از پرداخت قبض، چقدر طول میکشه خط ثابت مجدد وصل بشه؟

  4. sara می‌گوید

    برای گرفتن قبض تلفن ثابت، من از خارج از کشور به سایت /www.tci.ir نمیتوانام دسترسی پیدا کنم. چرا دسترسی را محدود کردید ؟ قبلا امکان پذیر بود. حالا به چه طریقی میشود قبض تلفن ثابت را پرداخت کرد ؟

  5. مهدی محمدی می‌گوید

    سلام
    برای پرداخت قبض تجمعی نمیدانم چکار باید بکنم اگر میتونید راهنمایی کنید

    1. طاهری می‌گوید

      سلام
      من با اپلیکیشن بامن24 همه قبض هامو یک جا پرداخت می‌کنم.

  6. صالح می‌گوید

    سلام.چراباهرکارتی انجام میدم قبول نمیکنه ومیگه مجاز به انجام نمیباشد؟

  7. ناشناس می‌گوید

    چرا جزئیات کارگرد تلفن ثابت مثل میزان کارکرد با موبایل یا مالیات و …قابل مشاهده نیست؟

  8. فرزین درافشان می‌گوید

    گزینه قبض تجمیعی اصلا کار نمی‌کند هر بار که شماره‌ای را وارد می‌کنم پیام می دهد لطفا یک هفته دیگر اقدام کنید یا می نویسد ارائه این خدمت مقدور نمی‌باشد.
    با توجه به حذف قبض کاغذی برای کسی مانند من که بیش از 15 پیامک تلفن‌های محل کار و منزل برایم می‌آید و لزوم دریافت سند پرداخت برای ارسال به حسابداری فعال نبودن امکان پرداخت تجمیعی کار را بسیار مشکل کرده است.جالب است که تا کنون سه یا چها نوبت از طریق سایت مخابرات و گزینه ارتباط به مدیرعامل برای فرستادن پیام استفاده کرده‌ام و هر نوبت هم پیام کد رهگیری به موبایلم فرستاده شده و هیچ وقت پاسخی دریافت نشده است.

  9. ناشناس می‌گوید

    بعد از پرداخت سندی که ارائه میده مبلغ داخلش نیست. واقعا مسخره هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.