راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حذف لیست بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از سایت بانک مرکزی

پس از حذف فهرست مدیران بانکی تأیید صلاحیت شده در اوایل سال جاری از سایت بانک مرکزی، از هفته گذشته فهرست بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز نیز از روی این سایت پرکشید.

به گزارش فارس تیرماه سال جاری بود که فهرست مدیران بانکی تأیید صلاحیت شده از سایت بانک مرکزی حذف شد.

از هفته گذشته نیز لینک مربوط به فهرست بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز که زیرمجموعه بخش نظارت بانکی بانک مرکزی محسوب می‌شود نیز از روی این سایت، رخت بربسته و احتمالاً همانند مدیران بانکی، در دست بررسی و مداقّه است!

در زیرمجموعه این لینک، نام بانک‌ها و مؤسسات مالی مجوزدار از سوی بانک مرکزی شامل بانک‌های دولتی، خصوصی، قرض‌الحسنه، صندوق‌ها و نیز صرافی‌ها به همراه مسئولان آنها وجود داشت که مراجعه کننده می‌توانست با مطالعه آنها حتی به فهرست مؤسسات غیرمجاز نیز برسد و آنها را بشناسد.

دلیل این اقدام هر چه باشد، با توجه به سابقه حذف بخش مدیران بانکی تأیید صلاحیت شده و عدم بازگشت آن تا کنون، چندان زیبنده نهاد حاکمیتی همانند بانک مرکزی نیست.

به نظر می‌رسد با حذف این لینک‌ها و شاید تداوم این حذف‌ها در آینده، مشتریان بانک‌ها و سایر نهادهای مالی و پولی باید ابتدا خود رأساً از مدیر یا مسئول آن مؤسسه در مورد مجاز یا غیر مجاز بودن فعالیتش پرس‌وجو کرده سپس اقدام به انجام امور مالی خود نمایند.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.