راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ترنسفروایز با دریافت مجوزی از ابوظبی، فعالیتش را در خاورمیانه توسعه می‌دهد

ترنسفروایز، استارت‌آپ 3/5 میلیارد دلاری در حوزه فناوری مالی است که از حمایت سرمایه‌گذارانی ازجمله پیتر تیل و ریچارد برنسون فعالیت می‌کند. ترنسفروایز در حال توسعه خدمات انتقال پول خود در خاورمیانه است.

این شرکت اعلام کرد به عنوان ارائه‌دهنده خدمات پولی در ابوظبی مجوز گرفته است. این مجوز به کاربران در امارات متحده عربی این امکان را می‌دهد تا از طریق پلتفرم ترنسفروایز، پول‌هایشان را در قالب ارز محلی خودشان، یعنی درهم (AED)، به حساب‌های سراسر جهان منتقل کنند.

کریستو کارمن، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار ترنسفروایز اعلام کرد: «ما از مدت‌ها پیش تمایل داشتیم که خدمات انتقال پول درهم عربستان را ایجاد کنیم و همیشه می‌دانستیم که خدماتمان را در خاورمیانه و در عربستان توسعه خواهیم داد.»

کریستو کارمن، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار ترنسفروایز

این استارت‌آپ که در لندن واقع شده، با کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به زمان انتقال، در پرداخت‌ برون‌مرزی شرکت‌هایی مانند وسترن‌یونیون و مانی‌گرام فعالیت دارد. توسعه این شرکت در خاورمیانه نشان می‌دهد که ترنسفروایز به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار رمیتنس رو به رشد این منطقه است.

دولت‌ها و رگولاتورها تمرکز بسیار زیادی روی فناوری‌های مالی خاورمیانه دارند و داده‌های بانک جهانی نشان می‌دهد که در سه‌ماهه گذشته، هزینه‌های رمیتنس افزایش نسبتا کمی داشته است.

ترنسفروایز تنها شرکتی نیست که سعی دارد سیستم کنونی را متحول کند. در این میان، فیس‌بوک نیز گفت که هدف اصلی پروژه کریپتوکارنسی لیبرا، امکان انجام سریع‌تر و ارزان‌تر پرداخت‌های برون‌مرزی است.

ریچارد برنسون یکی از سرمایه‌گذاران استارت‌آپ ترنسفروایز است

ترنسفروایز در سال 2011 تاسیس شد و از آن زمان به یکی از باارزش‌ترین استارت‌آپ‌های فین‌تک اروپا تبدیل شده است. همچنین این استارت‌آپ از سرمایه‌گذارانی مانند ریچارد برنسون، اندرسون هوروویتز و پیتر تیل از والار ونتور، 689 میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

در ماه سپتامبر، این شرکت اعلام کرد سود خالص 10/3 میلیون پوندی (12/8 میلیون دلاری) که در سال مالی منتهی به ماه مارس سال جاری به دست آورده، 66 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

این استارت‌آپ اخیرا اعلام کرده که دفتری در بازار جهانی ابوظبی (ADGM)، مرکز مالی این شهر راه‌اندازی می‌کند. باتوجه به مجوز جدیدی که ترنسفروایز دریافت کرده، توسط سازمان تنظیم قانون خدمات مالی بازار جهانی اوظبی رگولاتوری می‌شود. همچنین این شرکت گفت که اولین محصولش را در سال 2020 به ابوظبی می‌آورد.

منبع: CNBC

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.