راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشار کتاب‌های هنر عرضه اولیه سکه و نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاکچین در انتشارات راه پرداخت با حمایت بنیاد ققنوس

ترجمه فارسی کتاب‌های Business Innovation Through Blockchain و Art of the Initial Coin  Offering به ترتیب با عنوان نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاکچین و هنر عرضه اولیه سکه در انتشارات راه پرداخت و با حمایت بنیاد ققنوس منتشر شد. حامد حیدری مدرس دانشگاه علامه طباطبایی ترجمه این دو کتاب را بر عهده داشته است.

کتاب هنر عرضه اولیه سکه اثری از آندرو جی چاپین است که خود یکی از فعالان حوزه عرضه اولیه سکه یا ICO در سیلیکون ولی بوده است و در این کتاب سعی کرده تجربیات و راهکارهای خود را برای افرادی که می‌خواهند به این حوزه وارد شوند، ارائه کند. کتاب نثری ساده و جذاب دارد و نویسنده در حدود 80 صفحه سعی کرده همه اقداماتی که در یک ICO موفق لازم است انجام شود، را به خوانندگان گوشزد کند. آندرو جی چاپین درباره این کتاب می‌گوید: «در این کتاب، من دیدگاه منحصربه‌فرد و شخصی خود را در جایگاه بنیان‌گذار یک استارت‌آپ اعلام می‌کنم که ابتدا به توکن‌ها به چشم یک سرگرمی نگاه می‌کرد  و بعداً خود به ناشر توکن نرم‌افزاری تبدیل شد که طی گسترش ناگهانی عرضه اولیه سکه در سال‌های 2017 تا 2017 در پروژه‌های عرضه به عنوان مشاور حاضر بود.»

نویسنده در این کتاب استاندارد ERC-20 برای تولید و فروش توکن را جلوی روی خود قرار داده و خوانندگان را از مرحله ایده پردازی و تشکیل تیم تا بازاریابی و تبلیغات همراهی می‌کند. در این میان او از مثال‌های متعدد و تجربه‌های خود نیز سخن می‌گوید.

کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاکچین اثری از وینچنزو مورابیتو است که انتشارات اشپرینگر منتشر کرده است. این کتاب چالش‌ها و روندهای اصلی مرتبط با به‌کارگیری فناوری بلاکچین در ایجاد نوآوری در کسب‌وکارهای دیجیتال را پوشش می‌دهد. این کتاب به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود.

بخش اول که «مدیریت و فناوری بلاکچین» نام دارد به تاثیری که این فناوری بر سیستم‌های زنجیره ارزش، حاکمیت و موضوعات امنیتی مرتبط با این فناوری می‌پردازد. بخش دوم کتاب به بیت کوین، اتریوم و قراردادهای هوشمند اختصاص دارد و در بخش پایانی کتاب، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی معرفی شده‌اند که توانسته‌اند با استفاده از بلاکچین به ایجاد نوآوری در کسب‌وکار خود بپردازند.

کتاب‌های هنر عرضه اولیه سکه و نوآوری کسب‌کار از طریق بلاکچین را می‌توانید از فروشگاه راه پرداخت خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.