راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اچ‌اس‌بی‌سی اولین سیستم مبارزه با پولشویی خودکار صنعت را راه‌اندازی می‌کند

شرکت خدمات بانکی انگلیسی اچ‌اس‌بی‌سی، سیستم سرند تحریم‌ها و مبارزه با پولشویی خودکار (AML) را در تجارت جهانی و امور مالی و حساب‌های دریافتنی (GTRF) خود توسعه می‌دهد.

در مفهومی که بانک آن را با نام «اولویت در صنعت» می‌شناسد، سیستم مبارزه با پولشویی از کلان داده، تجزیه‌وتحلیل‌ها و مانیتورینگ مفهومی استفاده خواهد کرد تا جرائم در تجارت بین‌المللی را شناسایی و از بین ببرد.

درواقع این سیستم، داده بانکی و داده خارجی مانند اطلاعات مربوط به مالکیت شرکت را ادغام می‌کند تا ارتباطات بین طرف‌های معامله را شناسایی کند.

به گفته اچ‌اس‌بی‌سی، این نرم‌افزار تمامی تراکنش‌های مالی تجارت در بیش از 50 زمینه گوناگون را نظارت می‌کند تا علائم پولشویی را بتواند شناسایی کند.

آدریان ریگبی، مدیر ارشد عملیات کسب‌وکار مالی دریافتی در اچ‌اس‌بی‌سی می‌گوید این سیستم جدید توسعه‌یافته، نقطه عطف مهمی برای رویکرد بانک در شناسایی جرایم مالی است.

او افزود:

«ابداع اولین قابلیت سیستم ضد پولشویی خودکار در صنعت ترید فایننس، این امکان را فراهم می‌کند تا به‌طور موثرتری منابع خود را روی ریسک جرایم مالی اصلی در کسب‌وکارمان متمرکز کنیم. همچنین با استفاده از این سیستم می‌توانیم تجارت را برای مشتریان و جامعه امن‌تر کنیم.»

سیستم مانیتورینگ مفهومی نیز توسط شرکت هوش مصنوعی «کوانتکستا» توسعه یافته که اچ‌اس‌بی‌سی در آگوست سال 2018، 20 میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده است.

ویشال ماریا، مدیرعامل کوانتکسا، توضیح می‌دهد که چگونه راه حل ساخته‌شده توسط پلتفرم کوانتکسا، از چندین میلیون داده استفاده می‌کند تا وضوح و چهارچوب اطلاعات شبکه‌ای را توضیح دهد که به بیش از 40 میلیارد تراکنش مالی اشاره دارد.

همچنین ماریا توضیح می‌دهد که با استفاده از تکنولوژی کوانتکسا، فعالیت‌های مصرف‌کننده می‌توانند به‌طور مرتب ارزیابی و برای خطرات احتمالی، بررسی شوند. این سطح از مانیتورینگ مفهومی، دقت و تصمیم‌گیری را ارتقا می‌دهد؛ درحالی‌که دقت در روابط داده‌ها قبلا امکان‌پذیر نبوده است.

منبع: Fintech Futures

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.