راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش کلاهبرداری با تلفن

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از افزایش کلاهبرداری با تلفن خبر داد و گفت: متاسفانه بی‌نظمی در واگذاری سیم‌کارت‌ها باعث شده تلفن ابزار کلاهبرداران شود. افراد سودجو ضمن تماس با صاحبان حرف و مشاغل خود را خریدار معرفی کرده و از آنها مي‌خواهند براي پرداخت پول خرید، با فروشنده به عابر بانک مراجعه کند. وقتی فروشنده به عابر بانک مراجعه مي‌کند آنها در یک فرصت مناسب از سادگی فروشنده استفاده کرده و به جای دریافت وجه، پول مورد نظر را از طریق انتقال وجه از حساب فروشنده خارج مي‌کنند. در یکی از این موارد افرادی در قالب خرید پیتزا موفق به کلاهبرداری میلیونی شده بودند.

امیدی ادامه داد: متاسفانه در گذشته کلاهبرداری تنها از طریق تلفن در زندان‌ها صورت مي‌گرفت، اما امروز با اقدامات پیشگیرانه قوه قضائیه شاهد کاهش کلاهبرداری از زندان و ورود این شگرد به جامعه و به ویژه شهرهای کوچک هستیم. این در حالی است که در برخی از پرونده‌ها کلاهبرداران، افراد

بی‌بضاعت را شناسایی کرده و با وعده دادن وام بهزیستی و کمیته امداد از آنها مي‌خواهند یک حساب بانکی باز کرده و مقداری پول به حساب کلاهبرداران انتقال دهند.

وی ضمن هشدار به شهروندان در مورد کلاهبرداری از طریق تلفن تاکید کرد: باید آموزش بانکداری به مردم در دستور کار قرار گیرد. در برخورد با کلاهبرداری نیاز به همکاری مردم داریم. شهروندان باید بدانند بیشتر کلاهبرداران از طریق شركت‌های سرمایه‌گذاری و فروش لیزینگ وارد عمل مي‌شوند، ضمن اینکه ثبت شرکت و تبلیغات به تنهایی کفایت نمي‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.