راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در پنج سال گذشته، بیش از یک‌سوم از شعب بانکی انگلستان تعطیل شدند

به گزارش ویچ؟، از سال ۲۰۱۵ بیش از یک‌سوم از شعب بانکی انگلستان تعطیل شدند و هزاران شعبه باقی‌مانده نیز ساعت کاری خود را کاهش دادند.

این انجمن، از ژانویه سال ۲۰۱۵ تا آگوست سال ۲۰۱۹، شبکه شعب بانکی را بررسی کرده است. نتایج حاصل از بررسی ویچ؟ نشان می‌دهد که در آن بازه زمانی ۳,۳۰۳ شعبه (۳۴ درصد) تعطیل شدند و تعداد کل آنها از ۹,۸۰۳ شعبه، به ۶,۵۴۹ شعبه کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که در ابتدا چهار بانک بزرگ (بانک مرکزی اروپا، بانک انگلستان، فدرال‌رزرو و بانک ژاپن) شعبه‌های خود را کاهش دادند و رویال بانک اسکاتلند نیز ۵۶ درصد از شبکه‌‌های خود را کاهش داد.

با توجه به بررسی‌های ویچ؟، شرکت بانکی سرمایه‌گذاری اچ‌اس‌بی‌سی با بستن ۴۴۲ شعبه بانکی، شبکه خود را ۴۲ درصد کاهش داد. همچنین بارکلیز حداقل یک‌سوم از شعبه‌هایش را تعطیل کرد و ۴۸۱ شعبه (۳۳درصد) را بست. البته باید گفت که تعداد شعبه‌های تعطیل‌شده، بیشتر می‌تواند باشد؛ زیرا بانک‌ها اطلاعات دقیقی در اختیار ویچ؟ قرار نداده‌اند.

علاوه بر بانک‌های گفته‌شده، گروه بانکداری لیودز با بستن ۴۰۴ شعبه توسط بانک لیودز، یک‌چهارم از شعبش را کاهش داد. همچنین بانک اسکاتلند و هالیفکس به ترتیب ۹۵ شعبه (۳۲ درصد) و ۷۰ شعبه (۱۱ درصد) از شعب خود را بستند.

به‌غیراز چهار بانک بزرگ، بانک کو-اوپریتیو با بستن دوسوم از شعب خود، بیشترین کاهش را داشته است.

در مقابل، نشنال‌واید با توجه به تعهد خود مبنی بر حفظ شعب در هر شهر و حومه شهر تا سال ۲۰۲۱، ۹۶ درصد از شعب خود را حفظ کرده است.

از بین تمامی شعب بانکی انگلستان که در حال حاضر فعالیت دارند، ۲۹۸ شعبه حداکثر چهار روز در هفته، ساعت کاری خود را کاهش داده‌اند.

همچنین ۱۱ شعبه بانکی در اسکاتلند فقط یک روز در هفته فعالیت دارند و ۴۵ شعبه در کل کشور، دو روز در هفته باز هستند.

بااین‌حال، حدود یک‌سوم (۳۰ درصد) از مردم انگلستان هنوز از بانکداری آنلاین استفاده نمی‌کنند. بدین ترتیب، ویچ؟ می‌گوید که بانک‌ها باید به دنبال راه‌های نوآورانه بیشتری باشند تا مطمئن شوند افرادی که از بانکداری حضوری استفاده می‌کنند، بتوانند به بانکداری آنلاین هم دسترسی داشته باشند.

جانی راس از گروه ویچ؟ می‌گوید: «شعب بانکی، نقش حیاتی در جوامع دارند و به‌طور یکسان به مشتریان و کسب‌وکارها خدمات ارائه می‌دهند. صنعت باید مطمئن شود که هیچ‌کسی از تحول دیجیتال عقب نمانده است و زمانیکه بانک‌ها شعب خود را تعطیل می‌کنند، مشتریان را از خدمات مهم بانکداری محروم نمی‌کنند.»

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.