راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قبوض کاغذی عوارض شهری حذف می‌شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از حذف قبوض کاغذی عوارض شهری خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مهم با کمک معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران به زودی عملیاتی شود.

حذف قبض‌های کاغذی به‌عنوان یکی از تکالیف امسال از سوی شرکت توانیر به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شده است و طبق گفته‌های سخنگوی سابق صنعت برق این طرح امسال اجرایی خواهد شد. قبض‌های کاغذی هم‌اکنون توسط شرکت مخابرات، وزارت نیرو، وزارت نفت و سازمان شهرداری برای مردم صادر می‌شود که برای مثال شرکت مخابرات ایران ۳۵ میلیون قبض دوره‌ای صادر می‌کند و وزارت نیرو صدور قبوض آب و برق و وزارت نفت قبوض گاز را بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا، دی‌ماه سال گذشته بود که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که از ظرفیت دولت الکترونیک و از طریق کانال‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله اپلیکیشن، پیامک و کدهای دستوری، قبوض خدماتی قابل دریافت برای کاربران خواهد شد و قبوض کاغذی حذف می‌شود.

او با بیان این‌که با دستور رئیس جمهور پروژه حذف قبوض کاغذی آب و برق تا اردیبهشت‌ماه اجرایی می‌شود، اظهار کرده بود: «هم اکنون مشکل این است که بسیاری از کنتورهای برق به نام مالک نبوده و سیستم خدمات مشتریان وزارت نیرو به روزرسانی نشده و بانک اطلاعاتی دقیقی از مالکان کنتور در دسترس نیست، با این حال سناریوی اجرای این طرح توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران ارائه شده و به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.»

اکنون رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران خبر از حذف کاغذهای عوارض شهری می‌دهد و به نظر می‌رسد که موج حذف رسیدهای کاغذی به شهرداری تهران رسیده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود در صفحه توییتر خود نوشت: «وقت آن رسیده شهرداری تهران هم با قبوض کاغذی عوارض شهری خداحافظی کند. البته قبوض شهرداری نسبت به سایر خدمات، پیچیدگی‌هایی دارد. با همکاری معاونت مالی و اقتصاد شهری امیدوارم این اتفاق مهم به زودی اجرایی شود و امسال قبضی چاپ نشود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.