راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دسترسی گوشی جدید هواوی به اپلیکیشن‌های گوگل ممنوع شد

به دلیل تحریم تجاری آمریکا، گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید هواوی نمی‌تواند از خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کند.

انتظار می‌رود که هواوی، گوشی‌های مدل Mate 30 جدید خود را باقابلیت نسل پنجم اینترنت پرسرعت، در ماه آینده راه‌اندازی کند. این محصول جدید هواوی، اولین نسخه از گوشی‌های قدرتمند این شرکت پس از تحریم‌های تجاری آمریکا علیه هواوی است. در گذشته، این شرکت از سیستم‌ عامل اندروید در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد.

همچنین گوگل گفت که طبق تحریم‌های آمریکا علیه تجارت با هواوی، مدل جدید گوشی‌های این شرکت نمی‌توانند از خدمات گوگل ازجمله نقشه گوگل، یوتیوب، پرداخت گوگل، عکس‌های گوگل یا پلی‌استور پشتیبانی کنند.

آمریکا مدعی شده بود که این شرکت چینی به دلیل رابطه‌اش با دولت چین دارد، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود. اگرچه هواوی این ادعا را رد کرد، اما در ماه می، توسط آمریکا در لیست سیاه قرار گرفت.

ببینید: تحریم‌هایی که در خوش‌بینانه‌ترین حالت دردناک و در بدترین حالت برای هواوی کشنده خواهد بود

البته دولت آمریکا، مجوز موقتی را تابستان صادر کرد و اخیرا نیز آن را تمدید کرد. طبق این مجوز، هواوی می‌توانست سوریس‌های موجود را نگه دارد، اما به گفته گوگل این مجوز شامل محصولات جدید مانند Mate 30 نمی‌شود.

شرکت‌های آمریکایی می‌توانند برای یک سری از محصولات خاصشان، درخواست دهند که از تحریم خارج شوند؛ هرچند که گوگل نگفته که آیا چنین درخواستی داده است یا خیر.

یکی از سخنگویان هواوی می‌گوید:

«اگر دولت آمریکا اجازه دهد، هواوی به استفاده از اکوسیستم و سیستم‌ عامل اندروید ادامه خواهد داد. در غیر این صورت، ما به توسعه سیستم‌عامل و اکوسیستم خود ادامه خواهیم داد.»

لازم به ذکر است که هواوی، وب‌سایت «هواوی انسرز (Huawei Answers)» را برای مشتریانی راه‌اندازی کرده است که درباره مسائل مربوط به ارائه مجوز گوگل نگران هستند.

در ماه ژوئن، آنسون ژانگ، از مدیران بخش انگلستان هواوی گفت که علی‌رغم تحریم، هیچ‌ چیزی برای شرکت تغییر نکرده است. همچنان هواوی به به‌روزرسانی امنیت و نرم‌افزار برای اندروید در کوتاه‌مدت و بلندمدت ادامه می‌دهد.

اخیرا این شرکت از سیستم‌عامل هارمونی اواس خود رونمایی کرده است. همچنین این شرکت گفت تا زمانی که نتواند به اندروید دسترسی پیدا کند، از سیستم‌ عامل خودش استفاده خواهد کرد. البته این شرکت ابراز کرد که استفاده از پلتفرم گوگل، اولویت اول هواوی بوده است.

منبع: The Guardian

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.