راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسن، بیست ساله شد / درباره روح‌الله فاطمی، مدیرعامل توسن بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / توسن، در عرصه بانکداری کشور نامی شناخته‌شده است. شرکتی که 20 سال پیش، با هدف توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صنایع مالی، بر پایه اندیشه‌های دکتر سید ولی‌الله فاطمی اردکانی شکل گرفت و به پشتوانه تلاش و تجربه جوانان و نخبگان این مرزوبوم، امروز علاوه بر بانک‌ها و مؤسسات مالی کشور، نام شرکت‌های ایرانی در آن سوی مرزهای جغرافیایی نیز شنیده شود.

روح‌الله فاطمی، مدیرعامل توسن، پیام امروز این شرکت را گشودگی و گفت‌وگو می‌داند. توسن از دو سال پیش برای تبادل اطلاعات خدمات الکترونیکی دولت ورود کرد و حجم استفاده بین دستگاهی از این سامانه در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۵۰ میلیون تراکنش بوده است. فاطمی اذعان دارد که در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق وزارتخانه‌ها از جمله صمت، بهداشت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت رفاه و همچنین سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون ثبت احوال، گمرک، بانک مرکزی و امثالهم به این مرکز متصل هستند.

روح‌الله فاطمی، مدیرعامل توسن،
روح‌الله فاطمی، مدیرعامل توسن،

او معتقد است یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کلان ایجاد این گذرگاه سرویس، کاهش هزینه‌های ارتباط نقطه به نقطه بین موجودیت‌های مختلف و پرهیز از رویکرد جزیره سازی دستگاه‌های دولتی بوده و این اتفاق، به‌نوعی پیش‌نیاز ایجاد زیرساخت‌های فنی برای تحقق دولت باز به‌شمار می‌آید. توسن طی این 20 سال کارهای بزرگی را به انجام رسانده که پیش از اجرا، خیلی‌ها بر این گمان بودند که نمی‌شود؛ اما شد.

ببینید: گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت توسن به بهانه بیست سالگی این شرکت / روح‌الله فاطمی: کلید رشد توسن اهتمام به پاسخگویی است

فاطمی در گفت‌وگویی که به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس توسن با راه پرداخت انجام داده، معتقد است که بیش از سه سال است یکی دیگر از نقاط تمرکزشان، تحول دیجیتال صنعت بانکداری است و هیچ‌وقت هم به این موضوع نگاه محرمانه نداشته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.