راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارگاه لندتک، مدیریت مالی شخصی و تامین مالی جمعی در رویداد کنفرانس فین‌تک ایران برگزار می‌شود /  مهم‌ترین محورهای این کارگاه چه چیزهایی هستند؟

کنفرانس فین‌تک ایران که 13 و 14 شهریور ماه با حضور مدیران سازمان‌هایی مانند بانک، بیمه، سازمان بورس و فعالان حوزه مالی و رمزارزها در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود. یکی از کارگاه‌های این رویداد، لندتک، مدیریت مالی شخصی و تامین مالی جمعی است. در این گزارش می‌خواهیم بررسی کنیم که مدرسان این دوره چه کسانی هستند و چه محورهایی را بررسی می‌کنند؟

برای حضور در این رویداد، می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید. مخاطبان راه پرداخت می‌توانند با استفاده از کد way2pay با ۳۰ درصد تخفیف ثبت‌نام کنند.

ببینید: دانشگاه تربیت مدرس ۱۳ و ۱۴ شهریور میزبان کنفرانس فین‌تک ایران است

.

محورهای کارگاه لندتک

سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته تحول جدی یافته و مدل‌های کسب‌وکار متنوعی خلق شده است. لندتک یکی از عرصه‌هایی است که توانسته مدیریت سرمایه‌گذاری را دگرگون کند. درحقیقت به دلیل ضعف سیستم‌های سنتی در زمینه وام و تأمین مالی، شاهد رشد مدل‌های کسب‌وکار جدید، مانند لندتک در این زمینه هستیم.

امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل ایران‌رنتر در این کارگاه مدرس لندتک است. در ارائه او ابتدا صنعت لندتک معرفی می‌شود. بعد از آن راجع به انواع استارت‌آپ‌هایی که در این حوزه وجود دارد و مدل‌های کسب‌وکاری این حوزه، توضیح داده خواهد شد. حق‌رنجبر همچنین درمورد نمونه‌های خارجی می‌گوید و نحوه فعالیت آنها را بررسی می‌کند.

حجم بازار در ایران و جهان، مدل‌های اعتبارسنجی، لندتک در ایران، مسائل و چالش‌هایی که دارد و اینکه چه مواردی را باید در این حوزه رعایت کرد، از دیگر بخش‌های ارائه مدیرعامل ایران‌رنتر است. او همچنین راجع به تجربیات خودش در ایران رنتر که در حوزه لندتک فعالیت می‌کند، می‌گوید و مسائل و چالش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

همچنین زکیه ایزدی، کارشناس پورتفوی cvc فناپ دیگر مدرس کارگاه لندتک است. لندتک چیست؟، وضعیت بازار لندتک، انواع لندتک، انواع مدل‌های کسب‌وکاری لندتک، تجربه مشتری در انواع لندتک‌ها، روندهای جهانی لندتک، چالش‌های لندتک‌ها و آیندگان صنعت لندتک  محورهایی است که ایزدی آنها را مطرح می‌کند.

.

محورهای کارگاه مدیریت مالی شخصی

مدیریت مالی شخصی یکی از موضوعاتی است که به واسطه فناوری دچار تحول جدی شده است. ابزارهای فناورانه در حال حاضر این قدرت را به مردم داده‌اند که وضعیت مالی خود را با قدرت و کنترل بیشتری مدیریت کنند. حالا باید به این سؤال پاسخ دهیم که مدیریت مالی شخصی چه کار می‌کند و مهم‌ترین بازیگران این عرصه در جهان، چه کسانی هستند.

در کنفرانس فین‌تک علاوه بر اینکه به این سؤالات پاسخ داده می‌شود، آیدا خدیوی‌فرد، مدیر محصول مدیریت مالی شخصی فانوس در پنج سرفصل، اهمیت مدیریت مالی شخصی، تهیه برنامه مدیریت مالی شخصی، هزینه‌ها و انواع آن، وام‌ها، انواع و شرایط آن و سرمایه‌گذاری و روش‌های آن را توضیح می‌دهد.

.

محورهای کارگاه کرادفاندینگ

کرادفاندینگ یکی از شیوه‌های شناخته شده تأمین مالی در جهان است که در ایران به خیریه محدود شده است. تلاش‌ها برای توسعه این روش از تأمین مالی، تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و موانع قانونی و تنظیم‌گری نامناسب، آن را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

در کنفرانس فین‌تک می‌خواهیم بدانیم، کرادفاندینگ چیست، وضعیت کرادفاندینگ در جهان و در کشور ما چگونه است و آینده پیش رو و توصیه‌ها برای خروج از وضعیت فعلی چیست. جعفر محمدی، مدیر عامل شرکت سامانه‌نگار آتنا مدرس این دوره است.

علاوه بر این پرسش‌ها او به اینکه کرادفاندینگ مدل‌هایی دارد و هر کدام چه ویژگی‌هایی دارد؟، وضعیت رگولاتوری، چارچوب و قوانین در ایران و جهان چگونه است؟، معیارهایی که نشان می‌دهد کرادفاندینگ در یک کشور موفق می‌شود از دید بانک جهانی چیست؟، کدام یک از این معیارها در کشور نامناسب است کدام‌ها هستند؟، مدل مشارکت که در بورس جلو می‌رود به کجا رسیده و چه پلتفرم‌هایی مجاز هستند؟، کسی که بخواهد در این حوزه شروع کند باید چه گام‌هایی بردارد و پلتفرم‌هایی که می‌خواهند حرکت کنند باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟؛ پاسخ می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.