راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس وام‌دهی رمزنگاری شده با حداکثر سود سالیانه 15 درصد در صرافی بایننس راه‌اندازی شد

بایننس از نظر حجم معاملات یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز رمزنگاری شده جهان محسوب می‌شود. این صرافی برای این‌که بتواند سپرده‌های بیشتری را به سمت خود جذب کند، یک کسب‌وکار وام‌دهی را راه‌اندازی کرد.

طبق بیانیه‌ای که روز دوشنبه از سوی بایننس منتشر شد، سرویس وام‌دهی رمزنگاری شده این صرافی از 28 اوت و از ساعت 6 صبح به وقت جهانی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

نوع خدمت‌رسانی به شکل نوبتی خواهد بود، به این ترتیب که اولین ورودی اول از همه سرویس می‌گیرد.

در مرحله اولیه، کاربران، ارزهای تتر، اتریوم کلاسیک و بایننس‌ کوین‌ مبتنی بر دلار آمریکای خود را به صورت وام ارائه خواهند کرد و سود دریافت خواهند کرد. این ارزها از 29 اوت تا 11 سپتامبر قابل پرداخت خواهند بود.

نرخ سود سالیانه سرویس وام‌دهی رمزنگاری شده بایننس که مدت سررسید ثابت 14 روزه دارد، برای بایننس کوین، تتر و اتریوم کلاسیک به ترتیب پانزده درصد، ده درصد و هفت درصد خواهد بود.

بایننس برای این محصول کمک مالی خود، بازه حداکثری 200 هزار بایننس کوین، 5 میلیون تتر و 20 هزار اتریوم کلاسیک را در نظر گرفته است. اگر کاربران صرافی به شکل کامل این محصول را مورد استفاده قرار دهند، سود حاصل از آن‌ به 1150 بایننس‌ کوین، 19178 تتر و 53 اتریوم کلاسیک خواهد رسید. ارزش مالی این مقدار سود تقریبا برابر است با 50 هزار دلار آمریکا.

طبق اعلام صرافی بایننس، حداکثر مبلغی که هر کاربر در این مرحله می‌تواند به سرویس وام‌دهی اختصاص دهد، به ترتیب برابر است با 500 بایننس کوین، یک میلیون تتر و یک هزار اتریوم کلاسیک.

در ضمن، بایننس به تازگی یک کسب‌وکار معاملات مارجین را راه‌اندازی کرده است. مشتریان این کسب‌وکار با قرض گرفتن کوین بایننس و تتر، سالیانه به ترتیب مبلغی برابر با 109 درصد و 10.0375 درصد سود پرداخت می‌کنند.

ساعاتی قبل از انتشار بیانیه کسب‌وکار وام‌دهی بایننس کوین، این صرافی در وبسایت خود اعلام کرد که از 27 اوت، نرخ بهره سالیانه معاملات مارجین را برای اتریوم کلاسیک، از 7.3 درصد به 14.6 درصد افزایش خواهد داد.

این شرکت اعلام کرد:

به صورت پیوسته، کوین‌ها و توکن‌های جدید را مورد ارزیابی قرار خواهد داد و در صورت بالا بودن تقاضا، آن‌ها را به محصول وام‌دهی خود اضافه خواهد کرد. این محصولات جدید روز دوشنبه هر هفته رونمایی خواهند شد و از روز چهارشنبه قابل استفاده خواهند بود.

سی‌زد، مدیر عامل صرافی بایننس، در رویدادی که اخیرا در شهر لندن برگزار شد، به راه‌اندازی این کسب‌وکار وام‌دهی اشاره کرده بود و عنوان کرده بود که کسب‌وکار مذکور از اوایل ماه اوت اجرایی خواهد شد؛ به همین دلیل، برخی افراد از خبر راه‌اندازی این کسب‌وکار آگاهی داشتند و از شنیدن دوباره آن چندان متعجب نشدند.

یکی از اهداف بایننس این است که در خطوط کسب‌وکاری خود تنوع ایجاد کرده و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند؛ به همین دلیل بود که چند هفته بعد از معرفی رسمی سرویس معاملات مارجین در ماه جولای، تصمیم گرفت خدمات وام‌دهی کریپتو را راه‌اندازی کند. یکی دیگر از خبرهایی که در ماه جولای از سمت بایننس منتشر شد، این بود که صرافی مذکور قصد دارد خدمات معاملات آتی را نیز به پلتفرم خود اضافه کند.

منبع: کوین‌دسک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.