راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین کنفرانس بین‌المللی «بیمه ریسک‌های فضای مجازی» با حضور شرکت‌های خارجی فعال در حوزه بیمه برگزار می‌شود

اولین کنفرانس بین‌المللی «بیمه ریسک‌های فضای مجازی» سوم و چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹ توسط شرکت ایمن همراه ویستا و با حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می‌شود. در دومین روز از این رویداد، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود و شرکت‌های خارجی از تجربیات خود در حوزه بیمه ریسک‌های فضای مجازی می‌گویند. همچنین دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران و  سازمان توسعه تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صمت، حامی معنوی این رویداد هستند.

ببینید: در اولین کنفرانس بین‌المللی بیمه ریسک‌های فضای سایبری چه محورهایی بررسی می‌شود؟

محورهای این کنفرانس چالش و فرصت‌های ارائه بیمه ریسک فضای سایبر، نقش بیمه ریسک فضای سایبر در توسعه صنعت مالی و دولت الکترونیک، ریسک‌های تحت پوشش و انواع بیمه ریسک‌های فضای سایبر، الزامات نظارتی بیمه ریسک فضای سایبر و بیمه‌پذیری و محاسبات ریسک فضای سایبر خواهد بود.

در بخش چالش و فرصت‌های ارائه بیمه ریسک فضای سایبر در ایران؛ نقش بیمه ریسک‌های فضای سایبر در تأمین امنیت تجارت الکترونیک، بررسی موانع حقوقی و کاربردی ارائه بیمه‌نامه ریسک‌های فضای سایبر، بررسی چالش‌های ورود شرکت‌های بیمه‌گر به عرصه بیمه ریسک‌های فضای سایبر، الزامات حقوقی طراحی شرایط عمومی و خصوصی بیمه‌نامه‌های ریسک‌های فضای سایبر، الزامات اداری و سازمانی عرضه بیمه ریسک فضای سایبر و فرصت‌های استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارها، پلتفرم و شبکه‌های اجتماعی برای بیمه ریسک فضای سایبر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تأثیر متقابل بیمه ریسک فضای سایبر در نظام بانکداری الکترونیک، بررسی نقش بیمه ریسک فضای سایبر در امنیت تبادلات دولت و شهر الکترونیک، نقش بیمه ریسک فضای سایبر در ایجاد اعتماد مشتریان خدمات الکترونیک در بانک (موبایل‌بانک و اینترنت‌بانک) و بورس (تبادلات الکترونیک سهام) و ریسک‌های فضای سایبر و مثلث توسعه مالی؛ در محور نقش بیمه ریسک فضای سایبر در توسعه صنعت مالی و دولت الکترونیک در ایران بررسی خواهد شد.

سیر تحول بیمه ریسک فضای سایبر و بررسی تجارب موفق ارائه این بیمه در جهان و تاریخچه ریسک فضای سایبر در ایران و تجارب پلیس فتا و پدافند غیر عامل در این ریسک‌ها دو زیرمجموعه ریسک‌های تحت پوشش و انواع بیمه ریسک‌های فضای سایبر خواهد بود.

الزامات نظارتی بیمه ریسک فضای سایبر دیگر محور این رویداد است و ذیل آن مقررات‌گذاری و نظارت بر بیمه ریسک فضای سایبر، ذخیره‌گیری و توانگری در بیمه ریسک فضای سایبر، استانداردها و پروتکل‌های بین‌المللی در بیمه ریسک فضای سایبر مورد برسی قرار می‌گیرد.

پنجمین محور رویداد، بیمه‌پذیری و محاسبات ریسک فضای سایبر است و چهار مورد زیرمجموعه آن قرار داد. روش‌های قابل اندازه گیری کردن ریسک‌های فضای سایبر، اکچوئری و تعیین نرخ حق بیمه برای ریسک‌های فضای سایبر و  قابلیت بیمه‌پذیری انواع ریسک‌های فضای سایبر.

با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می‌شود، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه کرده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده کنند.

جهت ارسال مقالات می‌توانید با دبیرخانه این کنفرانس با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۹۹۱۱۶۷ -۰۹۰۳۲۷۵۱۰۲۰ در تماس باشید و یا به سایت criconf.ir مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.