راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت ققنوس منتشر کرد: فایل PDF گزارش یوروکلییر با عنوان «بلاکچین در بازار سرمایه»

مفهوم بلاکچین، که عموم مردم آن را به عنوان تکنولوژی پایه‌ای بیت‌کوین می‌شناسند، توجه و علاقه تعداد زیادی از دست‌اندرکاران بازارهای سرمایه را به سمت خود جلب کرده است. بلاکچین یا همان دفترکل توزیع شده رویکرد جدیدی برای مدیریت و به اشتراک‌گذاری داده ارائه کرده و به حل وفصل بسیاری از ناکارآمدی‌های صنعت کمک می‌کند. این تکنولوژی معماری جدیدی دارد؛ تمامی اعضای بازار سرمایه از طریق این معماری می‌توانند به صورت آنی به مجموعه داده‌های مشترکی دسترسی داشته باشند و عملیات پشتیبانی خود را به شکلی ساده‌تر انجام دهند.

هدف از گزارش حاضر، که به صورت مشترک توسط «یوروکلییر» و «اولیور وای من» تهیه شده، این است که رهبران بازارهای سرمایه را با مزایای تکنولوژی بلاکچین آشنا کند، مسیر صحیح را برای پیاده سازی بلاکچین نشان دهد و به تصمیم‌هایی بپردازد که شرکت‌های فعال در بازارهای سرمایه امروزی باید با آن ها دست‌وپنجه نرم کنند.

اهمیت این موضوع تا جایی است که راه پرداخت با همکاری و حمایت کنسرسیوم ققنوس تصمیم گرفتند تا ترجمه فارسی این گزارش را به صورت فایل پی‌دی‌اف آماده کنند تا علاقه‌مندان در صورت تمایل بتوانند آن را مطالعه کنند.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش یوروکلییر با عنوان «بلاکچین در بازارهای سرمایه: مزایا و چالش‌های پیش‌رو»

در ابتدا به تفکیک به بخش‌های مختلف این تکنولوژی می‌پردازیم. ما معتقدیم که مفهوم تکنولوژی دفترکل توزیع شده بسیار جذاب است و افرادی که با این مفهوم آشنا شوند، علاقمند می‌شوند تا این تکنولوژی را به کار بگیرند. با کمک تکنولوژی جدید بلاکچین می‌توان داده‌های تراکنش‌های مالی را به شکلی کارآمد، سازماندهی کرد. تکنولوژی بلاکچین طیف وسیعی از نوآوری‌ها را شامل می‌شود که باید به صورت جداگانه به آنها پرداخته شود. در این مقاله همچنین به مزایای بالقوه این تکنولوژی در سیستم‌های فعلی می‌پردازیم.

در ادامه، نگاهی خواهیم داشت بر روش‌های به کارگیری بلاکچین در بازارهای سرمایه. چشم‌اندازی را ترسیم خواهیم کرد از آرمان شهر بازارهای سرمایه، که بر پایه بلاکچین و نوآوری‌های مرتبط با آن ساخته شده است. به پتانسیل‌ها و مزایای بلاکچین، تاثیر آن در بخش‌های مختلفی از زنجیره ارزش و اعضای آن نیز خواهیم پرداخت.

موانع موجود در مسیر توسعه بلاکچین را بررسی خواهیم کرد. این موانع در بخش‌های تکنولوژی، سازگاری با صنعت، استانداردها و قوانین، الزامات حقوقی، رگولاتوری و سیاست‌گذاری خودشان را نشان می‌دهند. موارد استفاده بالقوه و راهکارهای پیاده‌سازی این تکنولوژی نوظهور را بیان خواهیم کرد. در مورد این که آیا بازار سرمایه خواهد توانست به سمت یک سیستم بلاکچینی حرکت کند یا خیر، شک و تردید وجود دارد و زمانی می‌توان به صورت قطع در این مورد اظهار نظر کرد که بلاکچین در مقیاسی بزرگ به کار گرفته شود، مزایای آن مورد سنجش قرار بگیرند و راهکارهایی عملی برای توسعه آن تبیین شوند.

در پایان، گام‌های آتی این صنعت را بیان خواهیم کرد و هفت توصیه را برای شرکت‌های فعال در بازارهای سرمایه ارائه خواهیم کرد تا در 12 الی 18 ماه آینده در مورد آنها تحقیق کنند.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش یوروکلییر با عنوان «بلاکچین در بازارهای سرمایه: مزایا و چالش‌های پیش‌رو»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.