راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی نرم‌افزاری ایرانی برای پرداخت همراه توسط آیفون و آیپد

بانک سامان تنها بانک ایرانی است که نرم‌افزاری برای بانکداری و پرداخت همراه توسط آیفون و آیپد ارائه کرده است. فعلا بانک‌های دیگر محصولی عرضه نکرده‌اند. روال صحیح ارائه محصولات و خدمات بانکداری و پرداخت همراه هم ارائه آنها توسط بانک‌های و شرکت‌های فعال و دارای مجوز در صنعت است. اما این خلا باعث نشده که جوانان ایرانی بی‌کار بنشینند.

مدتی است که نرم‌افزاری ایرانی توسط گروهی از جوانانی که هیچ ارتباطی با بانک‌ها و شرکت‌های فعال ندارند عرضه شده است.

کیف پول الکترونیک والت(VVallet) نام این نرم‌افزار است و شرکت همراه هم‌سخن آریا که این نرم‌افزار را طراحی کرده‌اند آن را این طور معرفی می‌کنند:

والت یا همان کیف پول الکترونیک اولین نرم افزار بانکداری الکترونیک برای دستگاه‌های اپل است که سعی بر این دارد که کارهای روزمره شما را سهولت بخشیده و در زمان شما صرفه جویی کند. از امکانات این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

+ انتقال وجه از کارت‌های ملی به ملی

+ انتقال وجه از کارت‌های پاسارگاد به پاسارگاد

+ دریافت موجودی کارت‌های ملی

+ دریافت موجودی کارت‌های پاسارگاد

+ دریافت موجودی کارت‌های کشاورزی

+ خرید شارژ ایرانسل و همراه اول با تمامی کارت‌های عضو شتاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن

+ پرداخت قبض با استفاده از تمامی کارت‌های شتاب

+ انتخاب شناسه قبض از حافظه دستگاه و صرفه جویی در زمان شما

+ دریافت گزارش انتقال وجه، خرید شارژ و پرداخت قبض در ایمیل

+ محافظت از اطلاعات شما توسط رمز عبور ورودی

+ امکان استفاده از چندین کارت به صورت همزمان (فقط برای نسخه کامل)

+ امکان ارسال کد شارژ از طریق پیامک

این نرم‌افزار در حال توسعه است و در نسخه‌ی جدید آن هم امکانات جدید دیده می‌شود:

+ امکان پرداخت قبض با استفاده از بارکد

+ امکان ویرایش کارت های شخصی

+ امکان حذف تاریخچه های پرداخت

+ نمایش شماره ارجاع و پیگیری در تاریخچه پرداخت

 

به نظر می‌رسد این نرم‌افزار با توجه به این که توسط بانک‌ها و شرکت‌های فعال صنعت عرضه نشده دسترسی به اطلاعات سرورها و سوئیچ‌ها ندارد و صرفا یک رابط کاربری است که از طریق ارسال اطلاعات به اینترنت بانک دو بانک ملی و پاسارگاد عمل می‌کند. در واقع کاربران این نرم‌افزار به جای استفاده از مرورگرهای اینترنتی و اینترنت بانک دو بانک ملی و پاسارگاد با استفاده از این رابط کاربری به اطلاعات حساب‌شان دسترسی می‌یابند. با توجه به این که این نرم‌افزار تحت نظارت بانک‌ها و شرکت‌ها نیست از نظر امنیتی نمی‌تواند مورد اعتماد قرار بگیرد. هر چند که سازندگان آن چنین نظری ندارند و از امن بودن ارتباط از طریق این اپلیکیشن خبر داده‌اند.

با مرور وبلاگ سازندگان این نرم‌افزار و طرح مشکلات از طرف کاربران بسیاری از مشکلات به گردن بانک‌ها افتاده است و سازندگان مسئولیتی را متوجه نرم‌افزار خود نمی‌دانند.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تصاویری از محیط این اپلیکیشن را ببینید. پیش از آن هم این سوال را می‌پرسیم که آیا زمان آن نرسیده که بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی به خود بیایند و منافع کاربران خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک را در نظر بگیرند؟ آیا اگر به جای تبلیغات فراوان بانک‌های ما تمرکز خود را بر روی تولید و عرضه محصولات متفاوت برای کانال‌های متفاوت کنند بهتر نیست؟

[nggallery id=2]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.