راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هشدار جدی امنیتی که برای بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا فرستاده شد

مترجم: سپیده ترشگو / با اینکه هک و نقض امنیت صرافی‌های بیت‌کوین و کریپتوکارنسی‌ها هنوز هم یک اتفاق عادی و روزمره است، ولی بزرگترین شرکت‌های بیت‌کوین سخت در تلاش هستند تا از این وضعیت نجات پیدا کنند و به موفقیت‌های اندکی هم رسیده‌اند.

دلایل افت شدید و متناوب قیمت بیت‌کوین، صرافی‌های بیت‌کوین و پلتفرم‌های کریپتوکارنسی هستند که داده‌های کاربرانشان و در موارد بدتر، کوین‌هایشان را از دست می‌دهند. اکنون بایننس بزرگترین صرافی ارز رمزنگاری شده در دنیا با حجم عظیم مبادلات، که به شفافیت و قابلیت اطمینان نیز مشهور شده، به کاربران هشدار داده که در حال تحقیق در خصوص یک سری نشت اطلاعات است.

ممکن است ادعای نشت اطلاعات مربوط به حدود 60،000 کاربری باشد که طی سال گذشته اطلاعات شناسایی خود را به بایننس ارسال کرده‌اند. به گفته بایننس، یک هکر ادعا کرده که تصویر 10،000 کاربر را دارد که شباهت‌هایی با داده‌های شناخت مشتری صرافی دارند.

شناخت مشتری، الزام قانونی برای موسسات مالی دربرابرکلیه مشتریانی است که کارهایی نظیر تجارت، واریز و برداشت وجه انجام می‌دهند تا از پولشویی و کلاهبرداری جلوگیری کنند.

به گفته این صرافی که در هنگ کنگ تأسیس شده و هم اکنون در مالت مستقر است، این هکر 300 بیت‌کوین، که در حال حال حاضر ارزشی معال 3.5 میلیون دلار دارد، درخواست کرده است. با این حال، مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو که به CZ معروف است، طی اظهاراتی این نشت اطلاعاتی را بی‌اهمیت خوانده و آن را تلاشی برای ضربه زدن به بایننس و دیگر کسب‌وکارهای فعال در حوزه کریپتو می‌داند.

بایننس اعلام کرد که بعد از مقایسه تصاویر هکر با داده‌های موجود در سیستم، تناقض‌هایی به چشم می‌خورد و مدرکی که نشان بدهد تصاویر KYC بایننس را بدست آورده باشند، وجود ندارد. CZ گفت که داده‌های نشت کرده در یک گروه ناشناس در تلگرام منتشر شده است و همچنین گفت: «شما با پیوستن به گروه یا پخش کردن لینک گروه در تلگرام، به هکرهای خرابکار کمک می‌کنید و یا حداقل توجهشان را جلب می‌کنید. کاری که باید در این صنعت انجام دهیم، مقابله با آنهاست. این گروه‌ها را ریپورت کنیم و از گروه خارج شویم.»

بایننس به کسی که اطلاعاتی از این هکر ارائه دهد، 25 بیت‌کوین با ارزش تقریبی 290 هزار دلار پاداش خواهد داد. با این حال، اخبار این نشت اطلاعاتی نتوانست باعث افت قیمت‌کوین بایننس شود. ارزش این کوین حدود 400 درصد در سال جاری و فقط 10 درصد در این هفته رشد داشته است.

کوین بایننس در جولای 2017 و به عنوان توکن ERC-20 و مبتنی بر بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد و برای جذب سرمایه اولیه مورد نیاز خود در یک ICO توانست 15 میلیون دلار به دست آورد.

کوین بایننس یک توکن مفید و سودمند است که برای پرداخت هزینه خدمات و کارمزد دادوستد سایر کریپتوکارنسی‌ها یا دارایی‌های دیجیتالی در خود صرافی بایننس استفاده می‌شود که نسبت به سایر روش‌های پرداخت به کاربر تخفیف‌هایی هم می‌دهد.

منبع: Forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.