راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با اپل‌ کارت، محصول مشترک اپل و گلدمن ساکس، نمی‌توان کریپتوکارنسی‌ خریداری کرد

اخیرا خبرهایی مبنی‌بر راه‌اندازی اپل‌کارت منتشر شده است. این کارت اعتباری با همکاری گلدمن ساکس و اپل ایجاد شده که در چند روز گذشته اعلام شده امکان خرید رمزارزها، با استفاده از این کارت‌ها امکان‌پذیر نیست.

با توجه به توافق مشتری محصول اپل کارت، که چند روز گذشته در سایت گلدمن ساکس منتشر شد، با کارت اعتباری اپل، که با همکاری گلدمن ساکس راه‌اندازی شده، نمی‌توان کریپتوکارنسی‌ خرید.

این توافق‌نامه مشتری می‌گوید که برای برداشت پول از کارت اعتباری و معادل‌های پول نقد که شامل رمزارزها می‌شود، در ژتون‌های بازی کازینو، مسابقات رالی و بلیت لاتاری نمی‌توان از اپل‌ کارت استفاده کرد. البته در این خصوص اپل و گلدمن ساکس اظهار نظری نکردند.

اپل کارت، تنها بخشی از تلاش شرکت اپل در راستای کسب درآمد بیشتر از خدمات خود، پس از سال‌ها اتکا به درآمد حاصل از فروش آیفون‌های خود است که البته این فروش‌ها در سه ماهه اخیر، 12 درصد کاهش داشته است.

برای گلدمن ساکس نیز همکاری با اپل، بخشی از تلاش بلندمدت این بانک سرمایه‌گذاری است تا کسب‌وکاری که با مشتری سروکار دارد را بسازد.

تنها اپل و گلدمن ساکس نیستند که خرید رمزارزهایی مانند بیت‌کوین با کارت‌های اعتباری را ممنوع کرده‌اند. در سال گذشته، بانک‌های بزرگ آمریکایی و انگلیسی از جمله بانک لیودز و ویرجین‌مانی نیز پس از جی‌پی مورگان چیس و سیتی‌گروپ، خرید رمزارزها را ممنوع کردند.

بانک‌ها از این بابت ابراز نگرانی کردند که قیمت‌های بی‌ثبات و ناپایدار ارزهای رمزنگاری‌شده برای مشتریان بدهی‌هایی ایجاد کند که نتوانند این بدهی‌ها را پرداخت کنند.

منبع: Reuters

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.