راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تغییر نام‌های اینستاگرام و واتس‌اپ توسط فیس‌بوک

برند‌های واتساپ و اینستاگرام به «اینستاگرام از فیس‌بوک» (Instagram from Facebook) و «واتساپ از فیس‌بوک» (WhatsApp from Facebook) تغییر خواهند کرد. این اسامی جدید در اپ‌استور و درون خود اپلیکیشن‌ها نیز نمایش داده خواهند شد.

فیس‌بوک، نام برند اپلیکیشن‌های «واتس‌اپ» و «اینستاگرام» را تغییر خواهد داد و نام این شرکت، در کنار نام آنها قرار خواهد گرفت. این اپلیکیشن‌ها که متعلق به فیس‌بوک است، با نام جدید خود یعنی «اینستاگرام از فیس‌بوک» و «واتس‌اپ از فیس‌بوک»، نام شرکت سازنده خود را به‌طور برجسته‌‌ای نشان می‌دهند.

ابتدا خبرهایی مبنی بر تغییر برند منتشر شد و بالاخره، برتی تامسون، سخنگوی فیس‌بوک این خبرها را تایید کرد.

این نام جدید، در خود اپلیکیشن و همچنین در اپ‌استور نمایش داده خواهد شد. نام قبلی این اپلیکیشن‌ها در صفحه اصلی کاربران موبایل، به برند جدید تغییر نمی‌کند. تامسون می‌گوید:

«ما می‌خواهیم درباره محصولات و خدماتی که فیس‌بوک ارائه می‌دهد، شفاف‌تر باشیم و همگان بتوانند آنها را تشخیص دهند.»

تغییر برندهای اپلیکیشن واتس‌اپ و اینستاگرام، یک تغییر چشمگیر و بحث ‌برانگیز است. طی دو سال گذشته، فیس‌بوک مورد رسوایی‌های مداوم قرار گرفته؛ درحالیکه اینستاگرام و واتس‌اپ، تقریبا بدون حاشیه بوده‌اند.

ببینید: صحبت‌های کریس هیوز، هم‌بنیانگذار فیسبوک با دولت آمریکا درباره چگونگی از هم پاشیدن فیسبوک / هیوز: این شرکت بیش از حد قدرتمند شده است

سالهاست که این شرکت، 535 میلیارد دلار هزینه کرده تا وابستگی اپلیکیشن‌های گوناگون خود را حفظ کند و همچنین به‌عنوان یک تیم بسیار مستقل فعالیت کنند. اما اخیرا، فیس‌بوک سعی می‌کند که کنترل متمرکزتری اعمال کند که گاهی اوقات هم موجل ایجاد تنش و نگرانی بین کارمندان می‌شود.

در چندسال گذشته، هم‌بنیانگذار اینستاگرام و واتس‌اپ، سیلیکون‌ولی را ترک کرده‌اند و در گزارشات بسیاری به کشمکش‌هایی که بین آنها و مارک زاکربرگ رخ داده، اشاره شده که به‌خاطر ادغام بیشتر خدمات شرکتشان صورت گرفته است.

اکنون، اینستاگرام و واتساپ به فیس‌بوک بیشتر وابسته هستند و برنامه بلندمدت جاه‌طلبانه‌ای دارند که به کاربران امکان ارسال پیام‌ها از طریق مسنجر و اپلیکیشن‌های گوناگون را می‌دهد.

ببینید: ریسک‌ پیام‌رسان واتس‌اپ در حوزه مالی / اینفوگرافیک

در ماه ژوئن، بیزینس‌اینسایدر گزارش داد که فیس‌بوک، از کارمندان واتس‌اپ، واحد وی‌آر اوکولوس و اینستاگرام خواسته تا آدرس‌های ایمیل محصولات خود را که قبلا از آنها استفاده می‌کردند، به fb.com@ تغییر دهند و این کار درواقع نشانه دیگری از ایجاد اتحاد بین محصولات گوناگون فیس‌بوک است.

همچنین فیس‌بوک، با بازجویی‌های ضدانحصاری کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) روبه‌رو شده است که بر تاریخچه تصاحب این اپلیکیشن‌ها توسط فیس‌بوک تمرکز داشته که درواقع یک رفتار غیرقابتی از جانب فیس‌بوک تلقی می‌شود.

بنابراین این ادغام و تغییر برند می‌تواند تلاشی باشد که قانون ضد تراست بر فیس‌بوک برداشته شود، اما اینکه واکنش کاربران نسبت به این موضوع چیست همچنان جای بحث دارد.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.