پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بیستونهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد
در این ماهنامه دکتر حسین انتظامی نماینده مدیران مسؤول در هیئت نظارت بر مطبوعات در گفتوگو با حمید نورشمسی به طرح دیدگاههای خود در مورد لزوم تدوین استراتژی و رتبهبندی رسانهها پرداخته است. عکس و تیتر گفتوگو با وی؛ «سياسيون كشور تحت تأثير رسانههاي زيرپلهای قرار میگیرند» بر روی جلد این شماره از ماهنامه نقش بسته است.
گزارش ویژه نگین حسینی از بازیهای پارالمپیک 20012 با عنوان «نجات معلولیت از حاشیهنشینی رسانهای» و تحلیل گفتمانی دیدگاههای رسانههای خارجی در مورد اجلاس جنبش عدم تعهد با عنوان « دیپلماسی تعهد یا سیاست عدم تعهد» به قلم دکتر حسن بشیر، به همراه تحلیل گفتمانی 15 فیلم سینمای ایران در سالهای 1340 تا 1380 با عنوان «رسانه ملی و سینما در تعامل و تقابل با صاحبان سرمایه و بخش خصوصی» توسط مجید یوسفی از دیگر مطالب این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است. همچنین گزارشی از کنفرانس روابطعمومی، صنعت و تولید ملی در این ماهنامه به چاپ رسیده است. بخش بیستم و یکم کتاب نگارش در روابطعمومی نوشته نوشته تامس.اچ.بيوينز با ترجمه علیرضا باستانی نیز از دیگر مطالب این شماره است که موضوع راديو و تلويزيون را مورد توجه قرار داده است.
روابطعمومی: کنکاشی در حواشی «سنت جوابیهنویسی» – تکذیب میکنم؛ پس هستم!
محمد دشتیدر جدیدترین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات موضوع جوابیه نویسی روابطعمومیها به رسانه ها را مورد توجه قرار داده و در آن با تشریح جایگاه قانونی جوابیه نویسی به گفتوگو با فریبرز بیات، روزنامهنگار و پژوهشگر اجتماعی پرداخته است. «جوابیه» آب رفته را به جویباز نمیگرداند، در تنظیم خبر دقت کنیم! عنوان تیتری است که برای این گفتوگو انتخاب شده است. سید غلامرضا کاظمی دینان نیز که بیش از 30 سال سابقه فعالیت در روابطعمومی را در کارنامه خود دارد تأکید کرده: در دو سوی این میز متهمی وجود ندارد.
رسانه: در باب چیستی اخلاق رسانهای
در پرونده موسوم به رسانه، منوچهر دینپرست به اتفاق همکارانش «اخلاق رسانهای» را مورد توجه قرار دادهاند. اخلاق رسانهای: محدودیتها و پیشفرضها- آیا کارکنان مطبوعات اخلاقی هستند؟ نوشته فریده ابراهیم با ترجمه صابر صادقی، گفتوگوی منصوره قنبرآبادی با حمید ضیاییپرور درباره اخلاق و رسانه با عنوان جامعه اخلاقیتر، رسانههای اخلاقیتر میسازد و نگاهی دوباره به نسبت اخلاق و رسانه با اشاره به محدودیتهای حیات روزنامهنگاری توسط محسن آزموده، مطالب این پرونده را شامل میشود.
دیجیتال: رسانههای دیجیتال؛ چیستی و کارکردها
چگونه منطق دنیای رسانههای دیجتیال را درک کنیم؟ نوشته رضا قربانی، بررسي الگوي كارآفريني در رسانههاي ديجيتال- رسانه دیجیتال باید پول خودش را در بیاورد نوشته مينا والي، نگاهی به مدل کسبوکار 2 سایت خبری برتر ایران از نظر الکسا – چه چیزی سایتهای خبری ایرانی را متفاوت میکند؟ نوشته مریم بورقانی فراهانی، وبلیبرتیها (آدم معروفهای اینترنت) چه کسانی هستند و چه ویژگیهایی دارند؟ و آیا اینترنت ملی ایران میتواند تحولی بزرگ در فضای رسانههای دیجیتال ایجاد کند؟ نوشته مریم فراهانی، کارآفرینی در رسانههای دیجیتال؛ فرصتها و چالشهای پیشرو در کشور- آیا کارآفرینی در رسانههای دیجیتال ایران امکانپذیر است؟ چگونه؟ نوشته سید محمد مقیمی و عباس نیک نژاد، آیا رسانههای دیجیتال آینده روزنامهها را تغییر میدهند؟ نگاهی به The Daily – چه کسی پادشاه دنیای قشنگ نو میشود؟ و آیا سیدی عمو پورنگ هم یک رسانه دیجیتال است؟ نوشته فاطمه پورمعصوم، تلويزيون يا اينترنت؛ رقابت بر سر اول بودن- برگ برنده همچنان در دست تلويزيون است نوشته قاسم سرافرازي و بررسی عوامل موفقیت وب – سايت ورزش3- ورزش3؛ طوفان فضای مجازی نوشته محمدجواد هنرمندساری مطالب این پرونده را تشکیل میدهد که زیر نظر رضا قربانی منتشر شده است.
مخاطبشناسی: مخاطب کیست و چگونه جذب رسانه ما میشود؟
آرش محبی و همکارانش در بیستونهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات پروندهای را منتشر کرده که مطالعه آن به تمام همکاران رسانهای و دانشجویان این حوزه توصیه میشود.
درآمدی بر ضرورت مخاطبشناسی در ارتباطات رسانهای- کیست، کجاست و چه میخواهد؟ نوشته بهاره محبی، آسیبشناسی رسانههای ایرانی از منظر مخاطبشناسی در گفتوگو با «منتظر قائم»: نهاد ارتباطات جمعی در ایران مستقل نیست توسط فائزه خواجه زاده، گفتوگوی سارا کریمی با فریدون صدیقی تحت عنوان برای جذب مخاطب دو راه داریم: نیازسازی و نیازسنجی، حسینعلی افخمی با رد بحران مخاطب مطرح کرد: بحران اعتماد مخاطب به جای بحران مخاطب توسط فائزه خواجهزاده و توجه به حقوق مخاطب؛رسانهآفرین و رسانهزدا عناوین این پرونده را شامل میشوند.
فرهنگی: زیرنویسی برای «زیرنویس»
زیرنویسی برای «زیرنویس» تیتری است که حسنلو برای این پرونده در نظر گرفته و در آن با اشاره به اینکه «زیرنویس» از آن دست موضوعهاست که دربارهاش آنچنان سخنی گفته نشده آورده: در پرونده پیشِرو، فقط پنجرههایی که میتوان از دنیای شناخت «زیرنویس» پیدا کرد، نشان داده شده تا پیدا کردن منظره بماند بر دوش خواننده.
تاریخچه تکنیکی کوتاهی از زیرنویس نوشته ژان ایوارسون و ترجمه ساره سلطانیه، بازاندیشی هنر زیرنویس نوشته گرنت روزنبرگ (مجله تایم) با ترجمه رویا حمیدی، زیرنویس؛ نظام نشانهای دست دوم نوشته مصطفی کریمی، زمین خوردم و پدرم در آمد» I eat earth and my father get out» نوشته مهتاب میناچی، افزودههای متن؛ از زیرنویس فیلم تا تعلیقات متون ادبی نوشته مهرداد نصرتی، ترجمه طنزدر دوبله وزیرنویس نوشته آن یانکوسکا و ترجمه منصور مهمساز، نگاهی به اخبار زیرنویس و تأثیرات آن در اتمسفر مخاطب نوشته سید اصغر نوربخش، زیرنویس و مسأله سانسور نوشته رضا کاوندی و گفتوگوی صنم محجوب با علیاصغر کیا در مورد نقش زیرنویسها در انتقال پیام- زیرنویس خبر، سرعت خبررسانی را بالا میبرد مطالب این پرونده را تشکیل میدهند.
کتاب: سهم کتاب از خبر؛ کمی بیش از 2 درصد
در بیستونهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات و در پرونده کتاب میخوانیم: سهم کتاب از خبر؛ کمی بیش از 2 درصد نوشته حمید نورشمسی، گفتوگوی سمیرا شاهقلی با ابراهیم فیاض، جامعهشناس در مورد نگاه رسانهها به کتاب و فرهنگ: مغز رسانهای فرهنگ در ایران معیوب است، درباره كتاب و خبرنگارهايش! نوشته حسن همايون، داستان پرغصهیار مهربان در رسانهها نوشته حبیبالله ترکاشوند معاون خبرگزاری ایکنا.
مدیریت ارتباطات در 84 صفحه، تمام رنگی و با قیمت 4 هزار ریال از طریق کیوسکهای مطبوعاتی و یا سایت www.prshop.ir قابل تهیه می باشد.
منبع: مدیریت ارتباطات