راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توانم چیست؟ / نحوه دریافت رتبه اعتباری ازطریق توانم

رتبه اعتباری، مقیاسی برای محاسبه ریسک اعتباری است که با استفاده از فرمول‌های استانداردی از گزارش اعتباری استخراج و محاسبه می‌شود. رتبه اعتباری مناسب درنتیجه پرداخت به‌موقع صورتحساب‌ها و تسهیلات دریافتی حاصل می‌شود. از سویی دیگر، یک رتبه اعتباری نامناسب درنتیجه تاخیر در بازپرداخت اقساط تسهیلات اعتباری، سابقه منفی ازجمله ورشکستگی، سابقه چک برگشتی، داشتن سابقه منفی در زمینه بدهی مالیاتی و داشتن سابقه منفی در بانک اطلاعاتی سازمان‌های بیرونی تامین‌کننده اطلاعات سامانه مشخص می‌شود. اطلاعات منفی مشتریان تا 8 سال در سامانه اعتبارسنجی باقی می‌ماند؛ درواقع تمام رفتار اعتباری و اجتماعی مشتریان بر رتبه ملی آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

توانم یک پلتفرم جامع رتبه سنجی است که بر مبنای سرویس‌های شرکت مشاوره رتبه‌بندی ایران، اقدام به ارائه خدمات برخط رتبه‌سنجی به مشتریان می‌کند. هر فرد که می‌خواهد رتبه اعتباری و گزارشات خود در سیستم بانکی کشور را بداند، پس از احراز هویت می‌تواند این اطلاعات را از سیستم دریافت کرده و در صورت تمایل با افراد، شرکتها و سازمان‌ها به اشتراک بگذارد. در این مطلب یک‌بار به طور کامل مراحل دریافت رتبه اعتباری را از طریق توانم طی کردیم.

.

نحوه دریافت رتبه اعتباری را از طریق توانم:

1. برای این کار ابتدا به سایت توانم به آدرس tavanam.com مراجعه کنید. سپس روی گزینه «دریافت رتبه اعتباری» در وسط صفحه کلیک کنید.

2. در صفحه‌ای که برایتان باز میشود، گزینه «دریافت رتبه اعتباری» را انتخاب کنید تا با پر کردن اطلاعات خواسته‌شده، بتوانید امتیاز و گزارش رتبه‌بندی خود را مشاهده کنید.

3. سپس جهت مشاهده رتبه اعتباری خود، باید شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی نشان داده‌شده را وارد و روی گزینه «درخواست رتبه اعتباری» کلیک کنید.

4. در این مرحله کد فعال‌سازی برای شماره همراهی که وارد کرده بودید، ارسال میشود. این کد را در کادر «کد فعال‌سازی» وارد کنید و گزینه «فعال‌سازی» را کلیک کنید.

5. سپس باید نوع گزارش اعتباری که یا «گزارش اعتباری شخص حقیقی» یا «گزارش اعتباری شخص حقوقی» است را انتخاب و روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

6. در این مرحله وارد صفحه «پرداخت هزینه رتبه اعتباری» می‌شوید. در این صفحه مبلغی که باید جهت مشاهده رتبه اعتباری خود پرداخت کنید، آورده شده است. جهت پرداخت این مبلغ، گزینه «پرداخت و مشاهده گزارش» را انتخاب کنید.

7. سپس وارد درگاه پرداخت می‌شوید. در این مرحله باید اطلاعات کارتتان را وارد و گزینه «پرداخت» را انتخاب کنید.

8. بعد از پرداخت مبلغ، باید کد ملی خود را به صورت دقیق در کادر نشان داده‌شده وارد و روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

9. درنتیجه گزارش اعتباری شما نشان داده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.