راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جلالی: تکذیب حمله سایبری ایران به بانک‌های آمریکایی

ريیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، ضمن رد ادعاهای غربی‌ها مبنی بر حمله ایران به سایت‌های بانکی آمریکا گفت: ایران هیچ گونه حمله سایبری علیه کشورها نداشته است. سردار غلامرضا جلالی روز گذشته در حالی این ادعا را تکذیب کرد که طی روزهای گذشته رسانه‌های خارجی اخباری را اعلام کرده و طی آن مدعی شده بودند که به دلیل تحریم‌های اقتصادی، برخی بانک‌ها و موسسات ایالات متحده مورد حمله سایبری هکرهای ایرانی واقع شده‌اند.

جوزف ليبرمن، رييس كميته امنيت و امور دولتي سناي آمريكا نیز مدعی شد که به دلیل تحریم‌های اقتصادی حمله سایبری ایران به بانک‌ها و سایر موسسات بانکی ادامه دارد. اما به گزارش خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا جلالی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایران مسئول حملات سایبری صورت گرفته علیه بانک‌های آمریکایی است، اظهار کرد: اینکه آنها چنین ادعاهایی می‌کنند، برای مشروعیت بخشیدن به حملات خودشان است و ما نباید در زمین آنها بازی کنیم. جلالی افزود: برای بازدارندگی باید توان خود را آنقدر بالا ببریم تا دشمن جرات حمله به ما را نداشته باشد. وی ادامه داد: اینکه یک شخص یا گروهی از مسلمانان به خاطر ناراحتی از اهانت به پیامبر اسلام (ص) تصمیم به هک سایت‌های غربی بگیرد، یک موضوع است، اما ما رسما اعلام می‌کنیم هیچ گونه حمله‌ای نداشته‌ایم. ريیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه این ادعای غربی‌ها قابل بررسی است، اظهار کرد: پلیس فتا در کشور ما تمام اقدامات هک و حمله را ردیابی می‌کند و خود آنها هم می‌توانند این موضوع را بررسی کنند.

 

تکرار ادعاي ليبرمن درباره حمله سایبری

اما جوزف ليبرمن، رييس كميته امنيت كشور و امور دولتي سناي آمريكا باز هم ادعای حمله سایبری ایران به بانک‌های آمریکایی را تکرار کرد. او ادعا كرد: حملات اخير به وب‌سايت‌هاي «جي.پي مورگان چيس» و بانك «آمريكا» توسط ايران انجام شده است.

به گزارش ايسنا، واشنگتن پست به نقل از وي مدعي شد: معتقد نيستم كه اين حملات فقط توسط هكرهايي انجام گرفته باشد كه از مهارت كافي براي ايجاد اختلال در وب‌سايت‌ها برخوردارند، بلكه فكر مي‌كنم اين كار توسط ايران انجام گرفته است.

لبيرمن ادعا كرد كه اين تلا‌ش‌ها پاسخي به «تحريم‌هاي اقتصادي» جدي است كه آمريكا و متحدين اروپايي‌اش عليه موسسات مالي ايران اعمال كرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.