راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیست‌و‌چهارمین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد

در شماره مردادماه عصر تراکنش گزارش‌هایی با موضوع ماینینگ در ایران، داستان کارت‌خوان مطب پزشکان، معایب و مزایای اقتصاد دیجیتال، خطرات پدیده نوین تجارت الکترونیکی و وایت پیپر کریپتوکارنسی فیس‌بوک به نام لیبرا منتشر شده است.

بیست‌و‌چهارمین  شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد. ماهنامه عصر تراکنش به‌طور تخصصی در حوزه فناوری‌های مالی، بانکداری، بورس و بیمه به تولید محتوا می‌پردازد. مساله ماینینگ تیتر یک این شماره است.

دنیای بدون پیکان عنوان یادداشت رضا قربانی است. سردبیر ماهنامه عصر تراکنش در بخشی از این یادداشت نوشته است: «ماینینگ را صرفاً یک پدیده فنی نبینیم. ماینینگ همزمان در خودش جاذبه و دافعه دارد. بسیاری از ما در ماینینگ چیزهایی برای نفرت و هم‌زمان چیزهایی برای دوست داشتن داریم. بیت‌کوین و بلاکچین به ما نشان دادند که دنیا به شکل دیگری هم ممکن است. تصور کنید همه این نام‌ها روزی به پایان برسند با خیال دنیای دیگر چه کنیم؟»

در بخش چهره‌های ایران این شماره تصاویری از نوذر صوفی‌لو، مدیرعامل شرکت فرادیس البرز، فرید ستاره، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان، روح‌الله فاطمی، مدیر عامل توسعه سامانه‌های نرم‌افزارهای نگین و علی حکیم جوادی مدیر عامل هلدینگ به سازان فردا دیده می‌شود.

در بخش فوکوس این شماره عصر تراکنش تصاویر و توضیحاتی از افتتاح مرکز نوآوری ایران زمین، بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ و آغاز طرح نوآفرین منتشر شده است.


محمدامین صالحی در این شماره با مسعود خاتونی، معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی پیرامون اقدامات سال‌های اخیر بانک ملی در دنیای فناوری دیجیتال گفت‌وگو کرده است.

«جبران گذشته، پیش به سوی آینده» عنوان گزارشی است که فاطمه قوتی در آن به بیان آنچه در رویداد ماینینگ، خوب، بد، زشت گذشت پرداخته است. قوتی در ابتدای این گزارش نوشته است: «چهارم تیرماه تمام حواشی این روزهای ماینینگ در ایران؛ از مصرف برق تا به صرفه بودن یا نبودن آن در «رویداد ماینینگ، خوب، بد، زشت» مورد بررسی قرار گرفت.»

یزدان مرادی در این شماره گزارشی از شرکت آدونیس که ۲۲ درصد سهم بازار را در اختیار دارد نوشته است. او در این گزارش به این مساله پرداخته که آدونیس چگونه از سال گذشته خود را با تغییرات نرخ ارز سازگار کرده است.

«کارت‌خوان در مطب‌ها و دیگر هیچ» عنوان گزارشی است که در آن بهرام تیموری درشکی به بیان داستان کارت‌خوان مطب پزشکان پرداخته است.

امیر کلهر نیز در این شماره مروری بر معایب و مزایای اقتصاد دیجیتال که با شتاب فزاینده‌ای در حال همه‌گیر شدن است داشته است.

مینا حاجی نیز در گزارشی تحت عنوان کوره‌های پول‌سوزی نگاهی به روش سنتی عملیات امحای اسکناس انداخته است. در ابتدای گزارش او آمده است: «پیش از روش‌های نوین امحای پول‌های فرسوده این عملیات در پروسه تقریباً یک روزه انجام می‌شد. کانالی به عمق و طول دو متر، محلی برای سوزاندن اسکناس‌های کهنه بود. عملیاتی پر دود که همواره با شکایت همسایگان همراه بوده است.»

در این شماره شهناز دیواندری زندگی شخصی آذرنوش صنیع، اولین زن ایرانی که مدیرعامل بانک شد را روایت کرده است.

سمانه عابدی از خطرات پدیده نوین تجارت الکترونیکی نوشته است. او در گزارش خود تحت عنوان «تهدید بزرگ بازار بزرگ» نگاهی به بزرگترین مال خاورمیانه یعنی ایران مال انداخته و این سؤال را مطرح کرده در حالی که دنیای مدرن تجارت الکترونیک مساحت جایگاهی ندارد چگونه در عصر نوین با صرف هزاران میلیارد تومان برای ایجاد بازار بزرگ رقابت انجام می‌شود؟

دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن ساکس، دیوید مارکس، رییس پروژه لیبرا فیس‌بوک، جاناتان آیو، مدیر ارشد طراحی صنعت اپل، مرداد چتینکایا، رییس بانک مرکزی ترکیه و سیف الدین آموس، نویسنده کتاب استاندارد بیت‌کوین چهره‌های این ماه در بخش جهان هستند.

در قسمت فوکوس این شماره چهره آلن ماتیسون نورینگ ریاضی‌دان و دانشمند رایانه انگلیسی به چشم می‌خورد.
در بخش گزارش جهان این شماره میثم سلیمانی درباره شرکت هوآوی که در سال ۲۰۱۲ به بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در جهان تبدیل شده نوشته است. او در این گزارش تحت عنوان «جریان سومی به نام هوآوی» به این پرداخته است که آیا این ابرشرکت چینی شکست می‌خورد؟

محدثه دهباشی نیز به بیان نظرات مخالفان و موافقان لیبرا پرداخته است. در ادامه این شماره شهاب شهسواری یادداشتی از نیک میلانوویچ ترجمه کرده است. در این یادداشت به این اشاره شده که ابداع لیبرا این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد که از نو درباره اینکه پول چیست و پول باید چه چیز باشد صحبت کنیم. ترجمه متن وایت پیپر لیبرا نیز از دیگر مطالب این شماره ماهنامه عصر تراکنش است.

در بخش راهنمای این شماره تحلیلی از آینده تعاملات دنیا در پرتو گسترش شبکه‌های اجتماعی به قلم عبدالحمید منصوری رییس هیات مدیره تی‌ال‌س نوشته شده است. همچنین فرهاد قلعه‌دار در یادداشتی تحت عنوان «نوبت ربات‌ها» از بانکداری تعاملی به عنوان سومین کانال بانکداری که پس از شعبه‌های بانکی و بانکداری تلفن همراه چالش‌هایی نوینی را به روی سازمان‌ها بانکی جهان گشوده یاد کرده است.

گزارشی تحت عنوان «دنیای جذابی که زندگی شما را تغییر می‌دهد» نیز به قلم امیر کلهر درباره سازمان مرکزی گروه تد که در بخش مرکزی در ونکوور کانادا و نیویورک آمریکا قرار داد می‌گوید.

ماهنامه عصر تراکنش در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه و به قیمت ۴۰ هزار تومان هرماه منتشر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۶۰۱۰۵۳۹ تماس بگیرید. همچنین دریافت اشتراک از طریق فروشگاه راه پرداخت هم ممکن است؛ نسخه الکترونیکی و قابل دانلود نشریه عصر تراکنش در سامانه‌های جار، طاقچه و فیدیبو نیز ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.