راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فصل سخت مجامع برای همه شرکت‌های پرداخت / کاغذ معضل مشترک پی‌اس‌پی‌ها

ماهنامه عصرتراکنش/ خرداد فصل مجامع است؛ کسب‌وکارهای پرداخت که در حال حاضر جزء معدود کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری و نوآوری حاضر در بورس تهران هستند هم یکی یکی مجامعشان را برگزار کردند؛ اگر بخواهیم از حالوهوای مجامع کسب‌وکارهای پرداخت خیلی خلاصه بگوییم، باید این را بگوییم که نمی‌توان با همان فرمانی که تا امروز آمدهایم، ادامه دهیم. تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار تأثیر خودش را بر صنعت پرداخت گذاشته است و ناقص بودن مدل کارمزد باعث شده حال و روز کسب‌وکارهای پرداخت خوب نباشد.

مساله کاغذ به‌صورت ثابت در همه مجامع شرکت‌های پرداخت بورسی مطرح شد. کسی انتظار نداشت کاغذهای رایگانی که در اختیار پذیرنده‌ها قرار می‌گیرد، ناگهان به مرکز هزینه‌های چنین جدی تبدیل شود. در یکی از کسب‌وکارهای پرداخت اگر با همان روند قبلی ادامه می‌دادند سال 1397 هزینه کاغذ ۱۵ برابر سال 1396 می‌شد که با تغییراتی از جمله کوچک کردن رسید و حذف رسید این هزینه چهار برابر شده است. یا بودجه‌های که در یکی از کسب‌وکارهای پرداخت برای سال 1398 در زمینه کاغذ در نظر گرفته‌اند، هفت برابر بودجه سال 1397 است.

در یک کلام اینکه کسب‌وکارهای پرداخت نسبت به سال 1397 مسیر سخت‌تری در پیش دارند و اگر قرار باشد در بر همان پاشنه بچرخد و شاهد انفعال رگولاتور باشیم، باید شاهد رخدادن مشکلات جدی‌تری برای کسب‌وکارهای پرداخت باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.