راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارشی از حضور همراستا در الکامپ / محصولات همراستا در زمینه ماینینگ مورد استقبال و کنجکاوی بازدیدکنندگان قرار گرفت

با استفاده از محصول جدید همراستا، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین می‌توانند به‌صورت از راه دور، بر مزارع ماینینگ خود نظارت کنند. همچنین همراستا محصولی ارائه داده که برای استخراج‌کنندگان خانگی رمزارز هم کاربرد دارد.

همراستا 4 محصول ماینینگ باکس، نرم‌افزار مانیتورینگ مزرعه استخراج، نرم‌افزار تبادل رمزارز و کیف پول رمزارزی را در نمایشگاه الکامپ ارائه داد. با توجه به تب این روزهای ماینینگ در کشور، محصولات این شرکت، جذابیت‌هایی برای مخاطبان الکامپ داشت.

برای آشنایی با محصولات همراستا در حوزه رمزارزها، از غرفه این استارت‌آپ در الکامپ بازدید و با مهرداد فرنوش، رئیس هیات مدیره همراستا گفت‌وگو کردیم. در خلال این گفت‌وگو با 4 محصول همراستا آشنا می‌شوید.

ببینید: «همراستا» در الکامپ از چه محصولاتی رونمایی کرد؟ / گزارش ویدئویی

.

ماینینگ باکس، پکیج کاملی برای دستگاه‌های ماینر

یکی از محصولات جالب همراستا در نمایشگاه الکامپ، ماینینگ باکس بود. ماینینگ باکس، جعبه‌ای است که کل تجهیزات لازم برای برق، خنک‌سازی و شبکه لازم برای دستگاه ماینر در آن تعبیه شده است.

مهرداد فرنوش، از استقبال و کنجکاوی بازدیدکنندگان درباره این محصول خبر می‌دهد که این موضوع به‌خوبی نشان‌دهنده داغ بودن تب ماینینگ در کشور است.

او درباره کاربردهای ماینینگ باکس می‌گوید: «را‌ه‌اندازی فارم استخراج بیت‌کوین علاوه‌بر دستگاه ماینر به تجهیزات خنک‌سازی، تامین برق، کابل‌کشی شبکه و … نیاز دارد. تجهیز فارم‌ برای سرمایه‌گذارانی که تخصص لازم در این زمینه ندارند؛ دشوار و هزینه‌بر خواهد بود. ماینینگ‌باکس فضایی آماده و تجهیز‌شده جهت راه‌اندازی مزرعه استخراج است. این فضا برای نگهداری دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین طراحی شده و تمامی امکانات لازم برای کارکرد بهینه دستگاه‌ها در آن دیده شده است.»

.

نظارت بر مزرعه‌های ماینینگ از راه دور

اما جدیدترین محصول همراستا، نرم‌افزار مانیتورینگ ماینر است. این نرم‌افزار امکان نظارت، مدیریت و کنترل عملکرد دستگاه‌های ماینر مستقر در مزرعه استخراج بیت‌کوین را فراهم می‌کند.

فرنوش در توضیح این محصول می‌گوید: «یکی از مشکلات دارندگان مزرعه‌های ماینینگ، بحث نظارت همیشگی بر عملکرد دستگاه‌های ماینر است. مسائلی از جمله خنک‌سازی ماینرها، متصل بودن شبکه، کافی بودن هش‌ریت و … از جمله مواردی هستند که به‌صورت مداوم باید توسط نیروی انسانی چک شوند.»

به گفته فرنوش، با استفاده از محصول جدید همراستا، نرم‌افزاری روی کامپیوتر متصل به مزرعه ماینینگ نصب می‌شود و با استفاده از پنلی روی وب‌سایت، دارنده مزرعه از راه دور در جریان کلیه اطلاعات در خصوص دستگاه‌های ماینر از جمله دما، هش‌ریت و آپدیت فریم قرار می‌گیرد و بعضی از تنظیمات هم از راه دور قابل انجام است.

این محصول به‌تازگی رونمایی شده و از دهم تیرماه در دسترس کاربران قرار گرفته است.

.

امکان خرید فروش بیت‌کوین در بازار تبادل رمزارز همراستا

بازار تبادل رمزارز همراستا از 27 تیر آغاز به کار کرد. این بازار تبادل در حال حاضر برای تبادل میان بیت‌کوین و ریال راه‌اندازی شده و در ادامه رمزارزهای دیگر هم به آن اضافه خواهد شد.

بازار تبادل همراستا، در کنار کیف پول رمزارزی همراستا، سبد محصول این شرکت در زمینه تبادلات رمزارزی را تکمیل می‌کند.

کاربران می‌توانند با ایجاد حساب کاربری در همراستا، از کیف پول برای نقل‌وانتقال بیت‌کوین استفاده کنند و همچنین با انجام مراحل احراز هویت، به خریدوفروش بیت‌کوین در بازار تبادل با استفاده از ریال بپردازند.

فرنوش درباره مزیت کیف پول و بازارهای تبادل ایرانی نسبت به خارجی می‌گوید: «کاربران ایرانی در پلتفرم‌های داخلی امنیت بیشتری دارد. در کیف پول‌های شناخته‌شده خارجی که در آنها کلید خصوصی کاربر ثبت می‌شود، هر لحظه ممکن است که با تحریم ایران و یا محدودیت‌های داخل کشور، دارایی کاربران مسدود شود.»

همچنین به گفته او، یکی از مزیت‌های دیگر پلتفرم‌های ایرانی، امکان خریدوفروش رمزارز با استفاده از وجه رایج کشور و درنتیجه تسهیل خریدوفروش رمزارز است.

همراستا در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در زمینه خدمات زنجیره‌بلوک و رمزارزها آغاز کرد و با پیاده‌سازی پروژه‌های مختلف بلاکچین و ارائه محصولات رمزارزی به‌عنوان مجموعه نرم‌افزاری در حوزه فناوری‌های نو شناخته شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.