راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در کارگاه کسب‌وکار فرای مرزها، از اهمیت سرمایه‌گذاری در بلاکچین گفته شد

به‌گفته مدیر بازاریابی و فروش شرکت آریاهمراه یکی از مدل‌های کسب‌وکاری جدید ICO است. با این مدل می‌توان در کسب‌وکارهای بلاکچینی با سرمایه‌گذار ارتباط برقرار کرد.

کارگاه کسب‌وکار فرای مرزها (قواعد بازی در زمین بلاکچین) با سخنرانی امیرحسین مردانی، مدیر بازاریابی و فروش شرکت آریاهمراه در آخرین روز از بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ در غرفه ققنوس برگزار شد.

مردانی در این کارگاه درباره کسب‌وکارهایی که می‌تواند مبتنی بر بلاکچین شکل بگیرند، توضیح داد و از دو مثال موفق در این مورد نام برد.

به گفته او سازمان جهانی غذا به‌دلیل اینکه بتواند نیازهای مالی خود را به سوریه ارسال کند از فناوری بلاکچین استفاده کرده و موفق هم بوده است. مورد بعدی استارت‌آپ TracR در حوزه الماس است که برای تهیه شناسنامه‌ای شفاف در خریدوفروش الماس‌ها از این فناوری استفاده کرده است.

او در ادامه به مدل‌های جدید سرمایه‌گذاری از طریق بلاکچین مانند ICO اشاره کرد و در این باره گفت:«از سال 1997 وی‌سی‌ها به‌وجود آمدند و پس از آن نیز بحث کرادفاندینگ مطرح شد. بدین ترتیب در فضای بلاکچین نیز مدل‌های جدید سرمایه‌گذاری به‌وجود آمد. ICO یک نوع از این مدل‌ها است که معروف‌ترین مورد آن اتریوم است.»

مردانی اشاره کرد: «ICO به این معنی است که برای جذب سرمایه، نیاز است توکن‌هایی داشته باشیم که آنها را به سرمایه‌گذار ارائه دهیم. نکته اینجاست که تمام سودی که در شبکه وجود دارد، با توکن ردوبدل می‌شود. بنابراین بایداین روش را برای سرمایه‌گذار شفاف کرد.»

او در ادامه گفت: «اکنون در حوزه رگولاتوری ICOها بانک مرکزی اختیار را به فرابورس داده و این نهاد نیز  دستوری برای منع فعالیت در  این حوزه نداده است.»

مردانی در پایان اشاره کرد که در آینده کسب‌وکارهایی فرای مرزها به‌وجود می‌آیند که به‌واسطه بلاکچین فعالیت می‌کنند. بر همین مبنا استارت‌آپ‌ها نیز می‌توانند اگر ایده‌های خوبی داشته باشند، از این فرصت استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.