راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مجازی آلمانی N26 اولین اپلیکیشن بانکداری موبایلی اروپایی را در ایالات متحده راه‌اندازی می‌کند

بانک بدون شعبه و مجازی آلمانی N26 پیش از مونزو و ریولوت، دیگر اپلیکیشن‌های برتر موبایلی در اروپا، اپلیکیشن بانکداری موبایلی خود را، در ایالات متحده راه‌اندازی می‌کند.

مقر این شرکت در برلین است و دفاتری در شهرهای کلیدی اروپا دارد و در حال حاضر در نیویورک نیز مستقر شده است. این شرکت 3.5 میلیون مشتری در اروپا دارد و 100 هزار آمریکایی در لیست انتظار دعوت به استفاده از برنامه‌های خود دارد.

نیکلاس کاپ، مدیرعامل شرکت  N26، گفت: «ما بسیار خوشحالیم که تجربه استفاده از این برنامه را برای مشتریان ایالات متحده به ارمغان آورده‌ایم. در اروپا، ما به دلیل تجربه کاربری آسان و کاربرپسند و بدون هزینه پنهان، محبوب شده‌ایم. از امروز، شما می‌توانید با تلفن همراه خود تنها در پنج دقیقه ثبت‌نام کنید. نیازی به پرداخت هزینه برای نگهداری حساب یا حداقل موجودی نیست ».

N26 سپرده‌های حقوق و دستمزد را پردازش می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا دو روز زودتر به پرداختی‌هایشان دسترسی پیدا کنند. این ویژگی در برخی از حساب‌های بانکی دیگر نیز وجود دارد. این برنامه هم‌چنین امکانی به نام اسپیس (Space) دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا پس‌اندازهای خود را در دسته‌هایی مانند پس‌انداز خودرو یا پس‌انداز برای تعطیلات تقسیم کنند. این برنامه امکان ردیابی هزینه‌ها بر اساس پذیرندگان یا دسته‌بندی‌های مختلف مانند تاکسی‌ها یا رستوران‌ها یا کافه‌ها را نیز دارد. این ویژگی در اپلیکیشن‌های موبایلی موجود مانند سیمپل و موون هم وجود دارد.

به گفته کاپ حساب N26 شامل حساب جاری و کارت‌های نقدی است که از طریق همکاری با اکسوس بانک، سیمپل و موون برای مشتریان فراهم شده است و همچنین از طریق bankers bank نیز امکان انجام فعالیت داشت.

به گفته این مدیرعامل حساب N26 برای افرادی که مسافرت‌های بین‌المللی دارند، جذاب خواهد بود زیرا بهترین نرخ تبادل ارز در معاملات خارجی را دارد و توضیح داد: « همچنین جامعه هدف آن محدود به جمعیت خاصی نیست. در اروپا، 40 درصد از مشتریان 35 سال یا بیشتر سن دارند».

این شرکت اعلام کرده است در  N26، فعالیت هر کاربر بلافاصله در برنامه به صورت آنلاین ثبت می‌شود و هر تراکنش به طور خودکار طبقه‌بندی می‌شود. مشتریان هم‌چنین می‌توانند محدودیت‌های روزانه تعیین کنند، که ممکن است منحصربه‌فرد باشد، و کارت‌های خود را تنها با کشیدن انگشت روی صفحه، قفل و یا باز کنند. بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایلی راه‌هایی برای قفل کردن و باز کردن آنلاین تلفن‌ها ارائه می‌دهند، بنابراین اگر کاربر گوشی خود را جایی جا بگذارد، می‌تواند با قرض گرفتن تلفن دوستش برنامه را قفل کند و بعدا مجددا استفاده کند.

این اپلیکیشن برای مسافران هم ایده‌آل است، زیرا هنگام انجام خرید در خارج از کشور کارمزدی برای انجام تراکنش‌های خارجی وجود ندارد. حداقل موجودی حساب و هزینه ماهیانه نگهداری حساب هم وجود ندارند.

این شرکت می‌گوید: «در فاصله بین فاز بتا که اکنون در حال اجرا است و انتشار سراسری که در اواخر تابستان اتفاق می‌افتد، افراد موجود در لیست انتظار، به طور مرتب برای به برنامه N26 دعوت می‌شوند. در طول تابستان، ما امتیازهای خاص و دو برداشت رایگان در هر ماه در دستگاه‌های خودپرداز نیز در سراسر کشور در نظر گرفته‌ایم.»

کاپ گفت که N26 قصد دارد برندی جهانی در زمینه بانکداری اینترنتی بدون هیچ کارمزد پنهانی ایجاد کند. این برنامه دارای امتیازی بالاتر از 4.8 در اپل استور  است و هر روز در اروپا بیش از 10،000 کاربر جدید را جذب می‌کند.

کاپ افزود: «در نهایت N26 می‌خواهد یک فروشگاه مجازی برای نیازهای مالی کاربر، از طریق محصولات خود و یا ارائه محصولات شرکای خود باشد. او افزود که علاوه بر راه‌اندازی در ایالات متحده، قصد داریم این سرویس را در برزیل نیز راه‌اندازی کنیم.»

منبع: forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.