راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با حکم رئیس جمهور؛ باقری‌اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات شد / درباره رضا باقری‌اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات چه می‌دانید؟

ماهنامه عصرتراکنش / چندی پیش، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، در حکمی مهندس رضا باقری‌اصل را به‌عنوان «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد. باقری‌اصل پیش از این به‌عنوان عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، مسئولیت راهبری دولت الکترونیکی را بر عهده داشت.

به تعریف سایت کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی؛ «شورای اجرایی فناوری اطلاعات به موجب ماده 4 «قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» ایجاد و با مصوبه شورای عالی فضای مجازی، وظایف محدود و به شورای اجرایی فناوری اطلاعات تغییر نام یافت. شورای مذکور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و مصوبات شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌کند.»

رضا باقری‌اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات
رضا باقری‌اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات

شورای اجرایی فناوری اطلاعات یک نهاد راهبری، هماهنگی و تدوین‌کننده کلان برنامه‌های توسعه خدمات الکترونیکی کشور است که ریاست آن و امضای مصوبات بر اساس قانون به عهده رئیس‌جمهور بوده و در غیاب ایشان با ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود. سه معاون رئیس‌جمهور و ۹ وزیر عضو این شورا هستند.
شورای اجرایی فناوری اطلاعات مطابق قانون برنامه ششم توسعه، نظارت بر سه پروژه مرتبط با دولت الکترونیک را بر عهده دارد که این سه پروژه شامل مالیات الکترونیک، سلامت الکترونیک و درگاه معاملات الکترونیک می‌شود. از آنجایی که مالیات قطب درآمد کشور، سلامت قطب هزینه کشور و معاملات قطب شفافیت هزینه‌های دولت است، این سه رکن اصلی را به شورای اجرایی فناوری اطلاعات سپرده‌اند تا به آن بیشتر پرداخته شود.

در کنار این، شورای اجرایی فناوری اطلاعات ناظر سایر پروژه‌ها نیز هست و موضوع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در حوزه دولت الکترونیک بر عهده دارد. بنابر مصوبه جلسه یازدهم شورا، ارزیابی بلوغ دستگاه‌های اجرایی در الکترونیکی کردن خدمات توسط شورا انجام می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.