راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پی‌تم مدعی است که 8 میلیون کاربر در ژاپن دارد

پی‌تم یک کیف پول الکترونیکی هندی است که در سال 2018 در ژاپن سرمایه‌گذاری شده و تاکنون توانسته 8 میلیون کاربر جذب کند.

سال گذشته بود که سافت بنک با همکاری یاهوی ژاپن و سیستم پرداخت تجارت الکترونیکی هندی پی‌تم، سرویس پرداخت مبتنی بر بارکدی به نام «پی‌پی» را راه‌اندازی کردند. حالا خبرها حاکی از آن است که این اپلیکیشن هشت میلیون مشتری دارد.

به این ترتیب پی‌پی توانست سهم قابل توجهی در ین بازار گسترده پیدا کند و در جایی فعالیت دارد که باید با رقبای بین‌المللی بسیاری سروکله بزند.

به گفته ویجای شخار شارما، بنیان‌گذار پی‌تم، این شرکت که توسط شرکت  One 97 communication اداره می‌شود، خدمات پرداخت موبایلی مبتنی بر کد کیوآر است که فعالیتش در ژاپن را هم شروع کرده است

شارما، یکی از جوان‌ترین میلیاردرهای هندی می‌گوید که ما در ژاپن، تعاملات خوبی داشته‌ایم به نحوی که توانستیم و در مدت 6 ماه، هشت میلیون مشتری جذب کنیم.

بر طبق گزارشات، سرمایه‌گذاری مشترک بین پی‌تم، سافت‌بانک و یاهو ژاپن، به هر مشتری که اپلیکیشن را دانلود کند و تایید هویتش را با یک شماره موبایل ژاپنی معتبر انجام دهد، پول نقد تشویقی می‌دهد. کاربرانی که برای پرداخت از حساب بانکی استفاده می‌کنند 20 درصد، از حساب یاهو، 19درصد و از دیگر کارت‌های نقدی 10درصد تخفیف خواهند گرفت. هم‌چنین این اپلیکیشن تا پایان سپتامبر 2021، از کارمزدهای فروشندگان و موسسات چشم‌پوشی خواهد کرد.

پی‌پی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا پول خود را از حساب بانکی به کیف پول پی‌پی‌شان ذخیره کنند؛ بدین ترتیب، پرداخت غیر نقدی در ژاپن، کشوری که نسبتا با تاخیر تکنولوژی پرداخت را پذیرفته، ارتقا می‌یابد.

حدود 20 درصد از تراکنش‌ها غیر نقدی هستند و امید است تا سال 2025، با وجود پافشاری کسب‌وکارهای بزرگ مانند سوپرمارکت‌ها و کلینیک‌های پزشکی به روش پرداخت نقدی، این رقم به 40 درصد برسد.

ماسایوشی آمامیا، معاون فرماندار بانک مرکزی ژاپن در ماه جولای گفت که این کشور، هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی ارزهای دیجیتال خود ندارد؛ زیرا تاثیر آن بر سیستم بانکی ژاپن مشخص نیست.

پی‌تم، پیشرو بازار در هند و دارای 250 میلیون کاربر است و با شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند آمازون و گوگل رقابت می‌کند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.