راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره راس اولبریکت، بنیان‌گذار سیلک‌رود / از بورسیه دانشگاه تگزاس تا زندان فوق امنیتی فلورانس

راس اولبریکت، بنیان‌گذار و یکی از مدیران سیلک‌رود بود که در اکتبر 2013 دستگیر شد. او پس از دستگیری به اتهام پولشویی، هک کامپیوتری و توطئه برای جعل اسناد و تجارت مواد مخدر به حبس ابد محكوم شد.

ماهنامه عصر تراکنش / سیلک‌رود به معنای جاده ابریشم، یک بازار الکترونیکی و تحت وب بود که گردانندگانش آن را با استفاده از فناوری سامانه نرم‌افزاری پنهان تور اجرا می‌کردند. بیشتر کالاهایی که در سیلک‌رود برای فروش گذاشته می‌شد، در حوزه قضایی بیشتر کشورها قاچاق محسوب می‌شد.

رادیوی عمومی ملی از این وبگاه به‌عنوان «آمازون.کام داروهای غیرمجاز» یاد کرده بود. فروش سالانه سیلک‌رود نزدیک به ۲۲ میلیون دلار تخمین زده شده بود که در دوم اکتبر ۲۰۱۳ این وب‌سایت توسط اف‌بی‌آی ضبط شد. در اکتبر ۲۰۱۳ اف‌بی‌آی حدود ۱۴۴ هزار بیت‌کوین را به مبلغ روز حدود 5/28 میلیون دلار مصادره کرد که متعلق به راس اولبریکت بود.

راس اولبریکت، بنیان‌گذار و یکی از مدیران سیلک‌رود بود که در اکتبر 2013 دستگیر شد. او پس از دستگیری به اتهام پولشویی، هک کامپیوتری و توطئه برای جعل اسناد و تجارت مواد مخدر به حبس ابد محكوم شد. او در سیلک‌رود تحت نام مستعار «Dread Pirate Roberts» به‌عنوان ادمین فعال بود.

اولبریکت در دانشگاه تگزاس بورس کامل تحصیلی دریافت کرد و در سال ۲۰۰۶ با مدرک لیسانس فیزیک فارغ‌التحصیل شد. او در نامه‌ای به چهره شناخته‌شده بیت‌کوین‌کش، راجر ور، خواستار کمک برای دریافت عفو مجازات دو بار حبس ابد شد.

او در حال حاضر در زندان فوق امنیتی فلورانس در کلرادو محکومیت خود را سپری می‌کنند. اولبریکت در نامه خود به‌خوبی به این موضوع اشاره کرده که او برای دریافت عفو ریاست‌جمهوری نیاز به پشتیبانی از جامعه ارزهای رمزنگاری‌شده دارد. به همین خاطر اولبریکت از راجر ور و دیگر چهره‌های شناخته‌شده خواسته تا با ساخت یک کلیپ ویدئویی دونالد ترامپ را قانع کنند تا مجازات او را عفو کند.

سال گذشته کمپینی برای درخواست بخشش مجازات اولبریکت به راه افتاد كه توانست حدود 55 هزار امضا برای آزادی او جمع کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.