راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره دنیل شولمن، مدیرعامل پی‌پال / یکی از ده بیزنس‌من سال مجله فورچون

امروزه پی‌پال در ۱۹۰ بازار فعالیت می‌کند و بیش از ۲۳۲ میلیون حساب دارد که بیش از ۸۷ میلیون آن فعال هستند. پی‌پال به مشتریان اجازه می‌دهد تا به ارسال، دریافت و نگهداری پول در ۲۴ ارز مختلف بپردازند.

عصر تراکنش / پی‌پال نام ناشناخته‌ای در صنعت مالی و بانکی نیست و در واقع یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پرداخت الکترونیکی دنیا محسوب می‌شود که در سال 1998 تاسیس شد و در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی فعالیت می‌کند و پرداخت و انتقال وجه از طریق اینترنت را به‌صورت آنی ممکن می‎سازد.

امروزه پی‌پال در ۱۹۰ بازار فعالیت می‌کند و بیش از ۲۳۲ میلیون حساب دارد که بیش از ۸۷ میلیون آن فعال هستند. پی‌پال به مشتریان اجازه می‌دهد تا به ارسال، دریافت و نگهداری پول در ۲۴ ارز مختلف بپردازند. پی‌پال در ۲۱ کشور دفتر منطقه‌ای دارد.

شرکت پی‌پال به تبعیت از قوانین ایالات متحده در زمینه تحریم ایران، به کاربران داخل ایران سرویس‌دهی نمی‌کند. در فروردین‌ماه ۱۳۹۴ دولت آمریکا پی‌پال را به علت نقض تحریم‌های ایران و چند کشور دیگر هفت میلیون دلار جریمه کرد.

کشورهای غنا، ترکیه، پاکستان، عراق، افغانستان و همچنین کشورهایی که در لیست تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده هستند، از دریافت خدمات از طریق پی‌پال محروم هستند.

مدیرعاملی این شرکت را دنیل شولمن آمریکایی بر عهده دارد که همزمان رئیس هیات‌مدیره شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی سیمنتک هم هست. پیش از ورود به پی‌پال، شولمن تجربه ریاست بخش از پیش پرداخت‌شده شرکت اسپرینت، مدیرعاملی شرکت ویرجین موبایل و مسئولیت بخش استراتژی جهانی آمریکن اکسپرس را بر عهده داشت.

شولمن در دانشکده کسب‌وکار دانشگاه نیویورک ام‌بی‌ای خوانده و از سال 2014 مدیرعامل پی‌پال شده است. در دوران مدیرعاملی او پی‌پال با فروشگاه زنجیره‌ای والمارت وارد مشارکت شد و به مبلغ 2/2 میلیارد دلار شرکت پرداختی اروپایی آی‌زیتل را خریداری کرد.

در سال 2009 ارنست اند یانگ، شولمن را به‌عنوان کارآفرین سال معرفی کرد و در سال‌هاي 2017 و 2018 مجله فورچون نام او را جزء 10 بیزنس‌من سال قرار داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.