راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فراخوان فرابورس ایران در مورد کرادفاندینگ منتشر شد

شرکت فرابورس ایران دیروز 4 تیرماه 98 فراخوانی خطاب به متقاضیان دریافت موافقت اصولی فعالیت تأمین مالی جمعی منتشر کرد. همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغیه‌ای در مورد فهرست نهادهای مجاز به فعالیت در زمینه کرادفاندینگ و ضوابط مربوط به نحوه انجام فعالیت آنها منتشر کرده است.

ببینید: فایل PDF فراخوان فرابورس ایران در مورد کرادفاندینگ و فهرست نهادهای مجاز به فعالیت در این حوزه

در فراخوان فرابورس ایران آمده است: «رشد فین‌تک‌ها در سال‌های اخیر، مدل‌های ارائه خدمات مالی را دگرگون کرده و روش‌های نوینی برای تأمین منابع از عموم در بستر اینترنت به وجود آورده است. یکی از روش‌های نوین تأمین مالی نوین پروژه‌ها و کسب‌کارها، کرادفاندینگ است که این روزها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.»

در ادامه این فراخوان نوشته شده است: «در ایران ظهور سکوهای تأمین مالی جمعی به عنوان زیرساخت جذب سرمایه کسب‌وکارهای داخلی، می‌تواند نویدبخش توسعه فضای کارآفرینی و نوآوری به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی- راهبردی کشور باشد.»

بر همین اساس، در خصوص فعالیت سکوهای تأمین مالی جمعی در ایران، مطابق تفاهم‌نامه بین وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستورالعمل تأمین مالی جمعی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار مصوب و کارگروه ارزیابی برای پیشبرد امور تشکیل شد.

متقاضیان دریافت موافقت اصولی فعالیت تأمین مالی جمعی می‌توانند جهت دریافت مجوز، در خواست خود را به همراه مدارک و مستندات مربوطه از جمله اطلاعات ثبتی شرکت، سهامداران، مشخصات و سوابق تحصیلی و ضغلی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل و مدل کسب‌وکار، در سامانه cf.ifb.ir ثبت کنند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه کارگروه ارزیابی تأمین مالی جمعی با ایمیل cf@ifb.ir یا شماره 02142150150 تماس برقرار کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.