راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شافعی، رئیس پارلمان بخش خصوصی ماند

انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری ایران روز گذشته 26 خردادماه برگزار شد که طی آن، رئیس، نواب رئیس و خزانه‌دار این اتاق انتخاب شدند؛ اما نکته مهم در این بین ثبات نسبی در ترکیب هیات رئیسه دوره نهم اتاق ایران در مقایسه با دوره قبل بود تا آنجا که از ۷ عضو هیات رئیسه ۵ نفر در دوره قبل نیز حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، انتخابات هیات رئیسه نهمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد. در این انتخابات ابتدا تکلیف رئیس اتاق با رأی‌گیری بین دو نامزد مشخص شد که به روال دوره قبل، غلامحسین شافعی عنوان رئیس اتاق ایران را به خود اختصاص داد.

پس از آن، رأی‌گیری نواب هیات رئیسه در دستور کار قرار گرفت که محمد امیرزاده، محمدرضا انصاری، مهدی بخشنده، رحیم بنامولایی، محمد صادق حمیدیان جهرمی، مسعود خوانساری، جمال رازقی جهرمی، محمدحسین روشنک، حسین سلاح‌ورزی، حمیدرضا قلمکاری و مسعود گل شیرازی نامزد هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران شدند که از میان آنها چهار نایب رئیس اتاق ایران انتخاب شد.

البته بنامولائی، حمیدیان جهرمی، روشنک و قلمکاری در میانه راه از رقابت انصراف دادند و رأی‌گیری بین هفت نامزد باقی مانده انجام شد تا در نهایت به ترتیب حسین سلاح‌ورزی با ۳۵۳ رأی، مسعود خوانساری با ۳۲۰ رأی، محمدرضا انصاری با ۲۷۹ و محمد امیرزاده با ۲۷۶ رأی نواب هیات رئیسه اتاق ایران شوند.

همچنین حسین پیرموذن، غلامحسین جمیلی، پرهام رضایی و احمد پزنده نامزد کرسی خزانه‌داری اتاق ایران بودند که پزنده و رضایی پیش از رأی‌گیری از کاندیداتوری انصراف داده و کرسی خزانه‌داری با ۲۲۲ رأی به جمیلی رسید. ۹ رأی نیز به عنوان آرای باطله اعلام شد و پیرموذن ۲۱۵ رأی به دست آورد.

کیوان کاشفی نیز به عنوان تنها نامزد منشی هیات رئیسه، بر کرسی منشی نشست.

خوانساری هم در اتاق تهران ابقا شد

به گزارش تسنیم، در انتخابات دوره نهم اتاق بازرگانی تهران که اردیبهشت‌ماه برگزار شده بود، نیز اعضای اتاق تهران، رئیس، نواب رئیس و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران را انتخاب کردند. در این انتخابات، مسعود خوانساری توانست به عنوان تنها کاندیدای ریاست اتاق تهران با کسب 51 رأی موافق، برای چهار سال آینده در سمت ریاست اتاق بازرگانی تهران انتخاب شود و برای دومین بار ریاست اتاق بازرگانی تهران را عهده‌دار شد. ‌

همچنین علا میرمحمد صادقی و محمد اتابک که آنها نیز تنها کاندیداهای نواب ریاست اتاق بازرگانی تهران بودند به ترتیب با کسب 50 و 46 رای به عنوان نایب رئیس اول و دوم اتاق بازرگانی تهران انتخاب شدند.

علاوه بر این ناصر ریاحی و سیده فاطمه مقیمی به عنوان خزانه دار و منشی نهمین دوره اتاق بازرگانی تهران را با رای اعضای هیئت نمایندگان برگزیده شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.