راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا استخراج بیت‌کوین در چین ممنوع می‌شود؟

 ماهنامه عصر تراکنش / به نظر می‌رسد که چین قصد دارد استخراج بیت‌کوین را ممنوع کند. سال‌هاست برخی استخراج کریپتوکارنسی‌هایی مانند بیت‌کوین را معادل و هم‌تراز با پولشویی، پول کثیف و فرار مالیاتی می‌دانند و همواره دولت‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند که جلوی استخراج آزادانه و بدون قانون و مقررات سختگیرانه بیت‌کوین و رمزارزهای مشابه آن را بگیرند.

حالا به نظر می‌رسد که دولت چین تصمیم گرفته استخراج بیت‌کوین را تا زمان وضع مقررات و قوانین جدید و سخت‌گیرانه‌ای که بتواند به‌صورت کامل از پولشویی، کسب پول کثیف و فرار مالیاتی جلوگیری کرده و فعالیت و مبدأ و مقصد دقیق جابه‌جایی رمزارزهای استخراج‌شده را تحت بررسی و بازبینی قرار دهد، ممنوع و متوقف اعلام کند.

به گفته مقامات چینی فعال در کمیسیون توسعه ملی و نظارت بر ارزهای دیجیتال، این اقدام به‌منظور افزایش شفافیت مالی و جلوگیری از اقدامات نادرست از جابه‌جایی و تراکنش‌های پولی صورت گرفته و به احتمال زیاد اجرایی خواهد شد. ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون تحت بررسی‌های دقیق و موشکافانه‌ای از سوی نهادهای نظارتی در چین قرار گرفته است.

نهاد The National Development and Reform Commission از سال ۲۰۱۱ فهرست صنایعی که در چین باید حذف شوند را منتشر می‌کند و به نظر می‌رسد ماینینگ هم وارد این فهرست شود. NDRC تاکنون ۴۵۰ فعالیت که از نظر قانونی مشکل دارند یا ایجاد ناامنی می‌کنند یا اتلاف منابع هستند و محیط‌زیست را آلوده می‌کنند، فهرست کرده است. حدود نیمی از استخرهای استخراج بیت‌کوین در آسیا پاسیفیک قرار دارد. پیش از این ICOها در چین ممنوع و محدودیت‌هایی برای فعالیت صرافی‌های کریپتوکارنسی‌ها ایجاد شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.