راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جدول مندلیف صنعت بانک و پرداخت / تجربه شخصی حضور در مانی 2020 از زبان مدیرعامل شرکت ایده‌های نوین پارسیان

حسن اطاعت؛ مدیرعامل شرکت ایده های نوین پارسیان / در پایان یک ماراتن صد روزه برای خرید و تجهیز دفتر کار جدید شرکت، تنها کاری که نباید می‌کردم، ترک محل کار و آمدن به آمستردام برای کنفرانسی است که محتوی آن تاثیر مستقیمی روی کار آینده شرکت نخواهد داشت، اما این تنها کاری بود که کردم! قطعا اگر نیمی از ارزش سه هزار و دویست یورویی این دعوت را خشکه حساب می‌کردند، نمی‌آمدم! ولی الان که آمده‌­ام ترجیح می‌دهم بیشتر در آمستردام باشم تا در تبریز.

هوا عالی است و با وجود اینکه پروژ­ه بزرگ بازسازی میدان ایستگاه مرکزی قطار که پارسال این موقع آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد، اما شهر به خوبی برای برای پذیرش مسافران تابستانی، آماده است. طی امشب و فردا بیش از شش هزار نفر مدیر ارشد از 2000 بانک، شرکت فناوری، موسسات پرداخت الکترونیکی، پروژه­‌های فین‌تک و سایر بنگاه‌های اقتصادی مرتبط، به مسافران این شهر اضافه خواهند شد تا طی سه روز در رویداد Money2020، در قالب 300 غرفه، هفتاد ساعت سخنرانی و پنل، دو مهمانی بزرگ و ده‌­ها فرصت جلسه و مصاحبه و شبکه‌­سازی، ایده‌­ها و راهکارهای خود را در مورد آینده صنعت پرداخت ارائه کنند.

شاید آنیل آگراوال کارآفرین هندی و جاناتان وینر نویسنده آمریکایی که در سال 2015  رویداد «پول 2020» را پایه­‌گذاری کردند تصور نمی‌کردند که در نخستین سال برگزاری یعنی سال 2016 به یک تجارت صد میلیون دلاری تبدیل خواهد شد و امسال در چهارمین سال برگزاری‌اش علاوه بر اروپا، در آمریکا و سنگاپور و چین هم برگزار خواهد شد.

من از سال دوم برگزاری (2017) هر ساله شرکت می‌کنم و از میزان پولی که برای شیوه برگزاری منحصر بفرد آن خرج می‌شود، تعجب می‌کنم. سال 2017 در کپنهاگ دانمارک، با ایجاد یک هویت بصری مهیج مبتنی بر شخصیت­‌های کارتونی و داستان­‌های مصور (شبیه ماجراهای تن تن) و رعایت آن در تمامی امور تدارکاتی و اجرایی، ارسال مکاتبات، چاپ مطالب، انتشار اخبار، طراحی صحنه­‌ها و برگزاری جلسات، فضای مفرح و شادی ایجاد کردند که تناسبی با جدیت و کسالت رایج در رویدادهای مشابه نداشت و چه بسا که پایه‌­های موفقیت سریع رویداد را پایه‌­ریزی کرد.

پارسال در آمستردام، از تم سیرک استفاده شد و با تکیه بر ورودیه بسیار گران و بودجه­ زیادی که توسط اسپانسرهای بزرگی مانند ویزا، مسترکارت، پی پل، گوگل، آمازون و بانک‌­هایی از هلند و اسپانیا و آمریکا و … تامین شده بود، بازی با رنگ و نور و موسیقی را هم اضافه کردند تا جایی که عرض هفتاد متری تالار مرکزی را تماما به سن سخنرانی تبدیل کرده و طوری با دکور و نور و ویدئووال پوشش داده بودند که بیشتر به سالن کنسرت شباهت داشت تا به سالن سخنرانی.

در آغاز و پایان هر آیتم و گاهی در حین اجرای آیتم‌ها، فضا را با رقص نور باشکوه و موسیقی بسیار مهیج، برای تمرکز بیشتر آماده می‌کردند و به این ترتیب ظرفیت تالار مرکزی و سالن­‌های جانبی، همیشه تکمیل بود.

به نظر می‌رسد امسال اندکی رسمی­‌تر و جدی‌­تر خواهند بود چون از تم سیرک و شخصیت­‌های کارتونی خبری نیست. تم امسال، علوم است و بک‌گ­راند پوستر اصلی رویداد، با آیکون‌های مرتبط با شیمی، فیزیک و ریاضی طراحی شده و فناوری­‌های صنعت پرداخت، به عناصر جدول مندلیف تشبیه شده‌­اند که در ترکیب با یکدیگر، پدیده‌های حیاتی صنعت بانک و پرداخت را شکل می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.