راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلاش برای تحول ماندگار / درباره سید مرتضی بکا رئیس هیات ‌مدیره موسسه ملل بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / در نخستین سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت که مردادماه سال 1394 برگزارشده بود، با سید مرتضی بکا گفت‌وگو کردیم. آن زمان او معاون فناوری و اطلاعات موسسه اعتباری عسکریه بود؛ امروز نام موسسه عسکریه تغییر کرده به ملل و مرتضی بکا هم رئیس هیات‌ مدیره این موسسه است.

بکا در آن گفت‌وگو به ما گفته بود: «طبیعی است که برای یک فرایند کسب‌وکار خوب از ابزارهای زمان باید استفاده کرد. اگر ما جلوتر از زمان حرکت کنیم، فرهنگ جامعه، پذیرش آن را ندارد و موفق نخواهیم بود و مشتریانمان خیلی خاص خواهند بود. اگر هم عقب‌تر از زمان خودش باشد، نمی‌توانیم مشتریان را پوشش دهیم و نیازهایشان را برآورده کنیم؛ بنابراین اقتضای در زمان خاصی زیستن این است که شرایط و ویژگی‌های زمان را درک کنیم و ابزارها متناسب با نیازهای مردم در همان زمانِ خاص باشد.»

سید مرتضی بکا رئیس هیات ‌مدیره موسسه ملل
سید مرتضی بکا رئیس هیات ‌مدیره موسسه ملل

او در رویداد تازه‌های فین‌تک که حدود یک ماه پیش برگزار شده بود هم گفت: «اگر تحول فقط شعار و بدون عملکرد باشد، ماندگار نخواهد بود.» او در میزگردی که در دفتر راه پرداخت و با حضور معاونان فناوری اطلاعات بانک‌های کشور برگزار شده بود هم گفته بود: «یکی از چالش‌های ما در بحث زیرساخت است که باید بازنگری شود. تا زمانی زیرساخت ارتباطی مناسب فراهم نباشد، حتی اگر بهترین دستگاه‌های سخت‌افزاری هم در یک مکان قرار داده شود، نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد؛ چراکه با مشتریان ارتباط برقرار نمی‌کند. می‌توان گفت ما اهداف و برنامه‌های خوبی را طراحی و اعلام می‌کنیم، اما در مرحله اجرایی دچار مشکل می‌شویم. یکی از چالش‌های عمده ما همواره زیرساخت ارتباطی کشور است و این بخش خارج از کنترل و اختیار ماست و بهترین مرکز داده و جایگاه پردازش را هم که داشته باشیم، تاخیری که در ارتباط ایجاد می‌شود، زحمات ما را در بخش فناوری اطلاعات از بین می‌برد و نتیجه در نهایت عدم ارائه خدمت مورد نیاز و نارضایتی مشتریان است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.