راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آشنایی با گیلز گید مدیرعامل شرکت کراس ریور

ماهنامه عصر تراکنش / شرکت رسانه دیجیتال سورس مدیا برای دومین سال فهرستی از استارت‌آپ‌های فین‌تکی منتشر کرده که به‌عنوان برترین شرکت‌هایی که می‌توان در آنها مشغول به کار شد، شناخته می‌شوند. در این فهرست نام استارت‌آپ کراس ریور بانک هم به چشم می‌خورد که در واقع پلتفرم بانکداری برای شرکت‌های فین‌تک محسوب می‌شود و یکی از موارد جالبی که در مورد این شرکت وجود دارد، این است که یک بار در ماه آرایشگری را برای کوتاه‌کردن موهای کارکنانش می‌آورد.

کراس ریور بانک یک شرکت بانکداری تجاری ایالتی است که در نیوجرسی قرار دارد و عضو شرکت بیمه سپرده فدرال محسوب می‌شود. این بانک تمرکزش را بر فعالیت‌های بانکداری اجتماعی سنتی، از جمله سپرده‌گذاری و ارائه وام قرار داده است.

در نوامبر سال 2016 دارایی این بانک حدود 43 میلیون دلار اعلام شد. از جمله سرویس‌های دیگر کراس ریور می‌توان به ارائه وام‌های مستقیم و وام‌های بازار از طریق پرتال‌های مختلف وام‌دهی فردبه‌فرد اشاره کرد.

سال 2014 کراس ریور بانک مشارکت و همکاری خودش با شرکت ریپل برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی آنی میان ایالات متحده و اروپای غربی را اعلام کرد.

گیلز گید به‌عنوان فرد اصلی این شرکت به‌شمار می‌آید و کراس ریور را در سال 2008 تاسیس کرد. او فارغ‌التحصیل رشته آی‌بی‌ام در موسسه IMIP پاریس است و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بین‌الملل هم دارد.

سابقه کاری گید از شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سیتی‌کورپ شروع شد و شامل فعالیت به‌عنوان مدیر ارشد مالی در فرست مریدیان مورتگیج و هم‌بنیان‌گذار و مدیر شرکت  چلا تکنولوژی پارتنرز هم می‌شود. علاوه بر اینها او به‌عنوان سرمایه‌گذار فناوری در بانک سرمایه‌گذاری بارکلیز کپیتال نیز فعالیت کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.