راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی لری الیسون مدیرعامل اوراکل و سومین کارآفرین برتر از دید رنکر

ماهنامه عصر تراکنش / لری الیسون، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران اوراکل است که ارزش خالص دارایی‌های او در سال 2019 به 5/63 میلیارد دلار رسید و به این ترتیب در جایگاه هفتمین فرد ثروتمند دنیا و چهارمین ثروتمند ایالات متحده قرار گرفت. الیسون استعداد زیادی در ریاضیات داشت و در جوانی برای شرکت امپکس کار می‌کرد.

یکی از پروژه‌های او پایگاه داده‌‌ای برای سازمان اطلاعات آمریکا بود که او آن پروژه را اوراکل نامید. او در دانشگاه‌های ایلینویز و شیکاگو بدون اینکه فارغ‌التحصیل شود، تحصیل کرده است. الیسون علاوه بر کار خود در اوراکل، همراه با تیم اوراکل در مسابقات قایق‌رانی نیز شرکت می‌کند و دارای مجوز خلبانی است و دو جت نظامی نیز دارد و به‌عنوان مدیر غیراجرایی شرکت تسلا نیز شناخته می‌شود.

اوراکل شرکت نرم‌افزاری آمریکایی است که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه‌ای، ابزارهای توسعه پایگاه‌های داده، طراحی و ساخت نرم‌افزارهای کاربردی تجاری و سازمانی، نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی منابع سازمانی، مدیریت ارتباط با مشتری، ابزارهای مدیریت پروژه و مدیریت زنجیره تامین فعالیت می‌کند.

ایده تاسیس این شرکت به هفت سال قبل برمی‌گردد؛ زمانی که اليسون مقاله‌ای درباره «الگوهای رابطه‌ای مدیریت داده‌ها در بانک‌های اطلاعاتی» می‌خواند. در آن زمان فقط شرکت آی‌بی‌ام توانسته بود این الگوها را در عمل به کار گیرد و پایگاه داده مشهور به «آی‌بی‌ام سیستم آر» را ایجاد کند. الیسون می‌خواست محصولاتی تولید کند که با سیستم آر برابری کند، اما آی‌بی‌ام کدهای این برنامه را فاش نمی‌کرد. این شرکت دو سال بعد از تاسیس، نام «نرم‌افزارهای رابطه‌ای (اس‌دی‌ال)» را برای خود برگزید. این تغییر نام همچنان ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۸۲ این شرکت به نام «سیستم‌های اوراکل» و بالاخره در ۱۹۹۵ به نام «اوراکل» مشهور شد.

اوراکل جزء اولین شرکت‌های بزرگی بود که برای توسعه خود استراتژی‌های اینترنتی را مورد توجه قرار داد. از سال ۱۹۹۵ به بعد نيز دست به تولید محصولات اینترنتی همچون مرورگر اوراکل پاور بروزر و سیستم‌عامل لینوکس زد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.