راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ای‌بِی و آمازون در صدر اپلیکشن‌های موبایلی تجارت الکترونیک

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکا برای انجام خریدهای آنلاینشان از اسمارت‌فون‌هایشان نسبت به کامپیوتر و لب‌تاپ بیشتر استفاده می کنند. به گزارش StrategyEye گرایش بالای مردم آمریکا برای انجام خریدهای آنلاینشان توسط اسمارت‌فون‌ها باعث شده تا بزرگترین سایت‌های خرید و فروش آنلاین به فکر یافتن جای خود در دنیای موبایلی بشوند. از این رو بیشتر سایت‌ها و شرکت‌ها اپلیکیشن‌های موبایلی مربوط به تجارت الکترونیک خود را برای مشتریانشان ارائه می‌کنند. به گزارش Nielsen، ای‌بِی (eBay) محبوب ترین اپلیکیشن تجارت الکترونیک در آمریکاست.

بنا به این گزارش، کاربران اپلیکیشن موبایلی ای‌بِی در ماه ژوئن به طور میانگین یک ساعت و چهار دقیقه از این اپلیکیشن بر روی سایت ای‌بِی استفاده کرده‌اند. در ماه ژوئن 13.16 میلیون کاربر موبایلی با استفاده از این اپلیکیشن به این سایت مراجعه کرده‌اند. پس از ای‌بِی، سایت آمازون (Amazon) با 12.12 میلیون مراجعه کاربر موبایلی قرار دارد. البته متوسط صرف زمان کابران موبایلی در سایت آمازون هجده دقیقه بوده است. پس از این دو، بر خلاف این شایعه که مردم آمریکا دیگر از خرید گروهی خسته شده‌اند، سایت گروپ‌آن (Groupon) با مراجعه 11.24 میلیون کابر موبایلی با متوسط صرف زمان 21 دقیقه در ماه ژوئن قرار دارد.

این گزارش Nielsen همچنین نشان می‌دهد که 47 درصد کاربران اسمارت‌فون‌ها در آمریکا در ماه ژوئن از اپلیکیشن خرید موبایلی استفاده کرده‌اند. می‌شود گفت تقریبا یک چهارم جمعیت آمریکا از اسمارت‌فون برای انجام خرید موبایلی استفاده می‌کند. همچنین گزارش شده است که تعداد بالایی از کاربران اسمارت‌فون‌ها به طور میانگین 17 بار از اپلیکیشن خرید موبایلی خود استفاده کرده‌اند که این نشان از رشد تغییر الگوی رفتار خرید مشتری است.

منبع: PaymentEye

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.