راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی 10 استارت‌آپ و شرکت جذاب و برتر دنیا در سال 2019

این روزها روزهای جولان‌دهی فین‌تک محسوب می‌شود. این مفهوم که زمانی به‌عنوان یک نیروی ساختارشکن در دنیای مالی محسوب می‌شد در حال حاضر به پرکتیس استانداردی برای پیشروهای این صنعت تبدیل شده است.

سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت فین‌تک در سال 2018 به رکورد جدیدی رسید و در سه‌ماهه سوم سال گذشته این مقدار به 32/6 هزار میلیارد دلار رسید و مناطقی ازجمله آمریکای جنوبی و آفریقا هم به‌تازگی پا به این صنعت گذاشته‌اند.

اکنون که فین‌تک به یک روند اصلی در بازار تبدیل شده، تمرکز بعدی روی شکوفایی ستارگانی در این صنعت است و به همین خاطر بیزنس اینسایدر اینتلیجنس لیستی از 10 فین‌تک برتری که قرار است در سال 2019 حسابی بدرخشند را آماده کرده است.

 

کوکونات (Coconut)

مجموع سرمایه به دست آورده: 1/9 میلیون پوند (2/5 میلیون دلار)

کاری که انجام می‌دهد: کوکونات درواقع یک حساب جاری و پلتفرم حسابداری بریتانیایی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط محسوب می‌شود.

چرا در این لیست قرار دارد: کوکونات به تازگی اولین سرویس اشتراک خود را با نام گرو (Grow) راه‌اندازی کرد که تعداد نامحدودی از صورتحساب‌ها و گزارش‌های مالیاتی تا پایان سال را با مبلغ 5 پوند در ماه جمع‌بندی و حساب و کتاب می‌کند. این گزینه سرویس جذابی برای موسسات کوچک و متوسط محسوب می‌شود که معمولا زمان چندان زیادی برای انجام دستی این محسابات و حساب و کتاب‌ها ندارند.

 

برکس (Brex)

مجموع سرمایه به دست آورده: 282 میلیون دلار

کاری که انجام می‌دهد: برکس یک شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده کارت‌های اعتباری است که تمرکزش را روی ارائه سرویس به استارت‌آپ‌ها قرار داده است.

چرا در این لیست قرار دارد: این استارت‌آپ در سال 2018 و تنها چند ماه بعد از اینکه اولین محصولش را راه‌اندازی کرد، عنوان یونیکورنی را به دست آورد. اکنون و بعد از دریافت 100 میلیون دلار، این استارت‌آپ قصد دارد تا شرکت‌های بزرگتر را به منظور دسترسی به مشتریان جدید، مورد هدف قرار دهد.

 

ترو لیر (TruLayer)

مجموع سرمایه به دست آورده: 11/8 میلیون دلار

کاری که انجام می‌دهد: این شرکت بریتانیایی سرویس‌های مالی را از طریق ای‌پی‌آی‌ها به شرکت‌ها ارائه می‌دهد و به آنها امکان نهایت بهره‌مندی از قانون‌گذاری‌های جدید ازجمله بانکداری باز را فراهم می‌کند.

چرا در این لیست قرار دارد: ترولیر به تازگی و با همکاری شرکت پلوم قصد دارد تا با نهایت استفاده از فناوری بانکداری باز، ای‌پی‌آی‌هایش را به کشور آلمان، جایی که بانک‌ها همچنان برای تطابق با دستورالعمل PSD2 درگیری دارند، توسعه و گسترش دهد.

 

ریزین (Raisin)

مجموع سرمایه به دست آورده: 178 میلیون دلار

کاری که انجام می‌دهد: بازار سرمایه‌گذاری و پس‌انداز آلمان

چرا در این لیست قرار دارد: ریزین پس از آنکه توانست جذب سرمایه 114 میلیون دلاری به دست آورد، جزو استارت‌آپ‌های یونیکورن قرار گرفت و پس از آن با کامرزبانک و کسب‌وکار کلیراسکور وارد مشارکت و همکاری شد. علاوه بر آن، ریزین در سال 2018 برای راه‌اندازی حساب‌های بانکی در بریتانیا همکاری‌اش را با استارلینگ بانک آغاز کرد.

 

آنوراک (Anorak)

مجموع سرمایه به دست آورده: 9 میلیون پوند (11/7 میلیون دلار)

کاری که انجام می‌دهد: آنوراک شرکت فعال در حوزه اینشورتک در بریتانیا است که مشاوره‌هایی درباره بیمه عمر به مشتریان ارائه می‌دهد.

چرا در این لیست قرار دارد: این استارت‌آپ از دل آزمایشگاه نوآوری فین‌تک اکسنچر برآمده و روی بازار بانک استارلینگ و اپلیکیشن یولت معرفی شد که اتفاقا می‌تواند از این طریق توجهات بیشتری را به خود جلب کند.

 

سوفی (SoFi)

مجموع سرمایه به دست آورده: 2 میلیارد دلار

کاری که انجام می‌دهد: استارت‌آپ فعال در حوزه مدیریت پول شخصی آنلاین در آمریکا است.

چرا در این لیست قرار دارد: این شرکت قبلا تمرکز روی ارائه وام، به خصوص وام‌های دانشجویی بود. در سال 2019 اقداماتی هم در حوزه مدیریت ثروت انجام داد و محصولات رایگان ETFs و سوفی اینوست خود را راه‌اندازی کرد و به خاطر همین محصولاتش هم می‌ارزد که طی چند سال آینده سوفی را تحت نظر بگیریم.

 

لندینگ اکسپرس (Lending Express)

مجموع سرمایه به دست آمده: 2/7 میلیون دلار

کاری که انجام می‌دهد: لندینگ اکسپرس پلتفرم وام‌دهی آمریکایی است که تمرکزش را روی سازمان‌های کوچک و متوسط قرار داده و به آنها در دسترسی بیشتر به سرمایه کمک می‌کند.

چرا در این لیست قرار دارد: موسسات کوچک و متوسط به طور جهانی جزو جاهای محروم قرار دارند و با اینکه تعدادی از وام‌دهندگان تا حدودی توانستند دسترسی به سرمایه‌ها را امکان‌پذیرتر کنند اما همچنان تعداد زیادی استارت‌آپ هستند که برای دسترسی به این سرمایه نیاز به راهنمایی دارند.

 

ولت بانک (Volt Bank)

مجموع سرمایه به دست آمده: 45 میلیون دلار

کاری که انجام می‌دهد: ولت یک نئوبانک استرالیایی است

چرا در این لیست قرار دارد: در ژانویه، ولت اولین نئوبانک دارای مجوز استرالیایی شناخته شد. این بانک چالشی ابتدا مجموعه‌ای از محصولات بانکداری خرده‌فروشی و همینطور ابزارهای بودجه‌بندی ارائه می‌دهد و در سال 2020 قصد دارد که وارد بخش بانکداری کسب‌وکاری کوچک و متوسط شود.

 

بوتای (Bowtie)

مجموع سرمایه‌ به دست آورده: 30 میلیون دلار

کاری که انجام می‌دهد: این استارت‌آپ هنگ‌کنگی به مصرف‌کنندگان بیمه عمر ارائه می‌دهد

چرا در این لیست قرار دارد: دسامبر سال 2018، بوتای اولین اینشورتک هنگ‌کنگی شد که توانست از سازمان بیمه هنگ‌کنگ مجوز بیمه صرفا آنلاین را دریافت کند. بیش از  80 درصد مشتریان در هنگ‌کنگ مایل‌اند تا از کانال‌های دیجیتال برای تعامل با ارائه‌دهندگان بیمه استفاده کنند و همین موضوع آینده روشنی برای بوتای رقم خواهد زد.

 

وی‌فاکس (Wefox)

مجموع سرمایه به دست آمده: 158/5 میلیون دلار

کاری که انجام می‌دهد: وی‌فاکس آلمانی شرکت‌های بیمه‌ای را به کارگزاری‌هایی متصل می‌کند که ارائه مشاوره به مشتریان و مدیریت کارهای آنها را کاملا به صورت دیجیتالی انجام می‌دهند.

چرا در این لیست قرار دارد: این اینشورتک در مارس سال 2019 مبلغ 125 میلیون دلار جذب سرمایه انجام داد و برای راه‌اندازی سرویس خود در آسیا با شرکت اس‌بی‌آی گروپ وارد همکاری شد.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.