راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نرم‌افزار کریپتونیت از شما در برابر سایت‌های فیشینگ و پروفایل‌های جعلی محافظت می‌کند

اگر شما در فضای رمزنگاری‌شده‌ها تازه‌کار محسوب می‌شوید و یا در حال بررسی سرویس‌ها و پلتفرم‌های جدید هستید، حفاظت در برابر کلاهبرداری‌ها و وب‌سایت‌های مخرب باید جزو اولویت‌هایتان باشد.

کریپتونیت (Cryptonite) مرورگر مفیدی است که از اطلاعات خصوصی شما محافظت می‌کند و به شما در مورد ریسک‌های امنیت رمزنگاری‌ هشدار می‌دهد.

کریپتونیت یک نرم‌افزار ضد فیشینگ و تقلب است که توسط شرکت متاسرت (Metacert) ارائه شده است و خود این شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای امنیتی برای سیستم عامل‌ها، دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها است.

این افزونه برای مرورگرهای بزرگی مانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپرا و بریو، که از محبوبیت بسیاری میان جامعه رمزنگاری‌ها برخوردار شده، در دسترس است. پس از نصب، کریپتونت در صورتی که سایت رمزنگاری که از آن بازدید می‌کنید مورد تایید باشد، با یک علامت سپر سبز رنگ در بالا و سمت راست سایت، به شما اطلاع می‌دهد.

علامت سپر سیاه رنگ به این معنا است که وب‌سایتی که در آن قرار دارید شناخته‌شده نیست و می‌تواند یا یک کلاهبرداری فیشینگ جدید باشد و یا اینکه هنوز مورد تایید قرار نگرفته است و در هر صورت باید نسبت به آن با احتیاط رفتار کنید.

همچنین اگر بخواهید بر حسب اتفاق یک وب‌سایت فیشینگ شناخته‌شده را باز کنید، این نرم‌افزار به شما هشدار می‌دهد. این وب‌سایت‌ها کاملا از روی پلتفرم‌های قانونی مانند صرافی‌های دارایی دیجیتال ساخته شده‌اند و هکرها آنها را صرفا به منظور دسترسی به اطلاعات حساس شخصی شما مانند اطلاعات ورود، داده‌های مالی و کلیدهای رمزنگاری‌شده خصوصی ایجاد می‌کنند.

برای استفاده از افزونه کریپتونیت باید هزینه پرداختت کنید اما پس از نصب می‌توانید 30 به صورت رایگان از آن استفاده کنید. شرکت متاسرت دو طرح اشتراک برای اشخاص خصوصی ارائه می‌دهد: طرح شخصی که حداکثر تا پنج مرورگر را با هزینه 3/99 دلار در ماه پشتیبانی می‌کند و طرح خانواده که حداکثر 25 مرورگر را با هزینه 9/99 دلاری پشتیبانی می‌کند.

هر دو برنامه از شما دربرابر سایت‌های فیشینگ، اپلیکیشن‌های رمزنگاری‌شده و حساب‌های توییتر و ردیت جعلی محافظت می‌کند و در صورت مواجهه با پروفایل‌های تقلبی لینکداین به شما هشدار می‌دهد. کسب‌وکارهایی که در خواست 20 مجوز یا بیشتر کنند، از تخفیف برخوردار می‌شوند.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.