راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شبکه آزمایشی خصوصی بلاکچین تلگرام (TON) راه‌اندازی شد

پیام‌رسان تلگرام یک شبکه آزمایشی خصوصی به‌منظور تست بلاک‌چین خود راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ارز دیجیتال به نقل از خبرگزاری روسی Vedomosti، تلگرام دسترسی به نسخه آزمایشی بلاک‌چین TON را برای تعداد محدودی از توسعه‌دهندگان جهانی شامل تیم‌های توسعه روسی، باز کرده است.

این خبرگزاری به نقل از دو توسعه‌دهنده که دسترسی اولیه را دریافت کرده‌اند، نوشت: «این تیم‌های توسعه امکان اجرای نودهای TON را دارند.»

در حالی که تاکنون نتایج خاصی از این تست منتشر نشده، چند تن از آزمایش‌کنندگان که نامشان فاش نشده است، اظهار داشتند که بلاک‌چین تلگرام «سرعت تراکنش‌های فوق‌العاده بالایی» را از خود نشان می‌دهد. با این حال یکی از این اشخاص گفت تا زمانی که کد بلاک‌چین شامل قراردادهای هوشمند از آزمایش سربلند خارج نشود نمی‌توان به شاخص‌های دیگر اشاره کرد.

پیام‌رسان تلگرام در سال ۲۰۱۳ توسط دو برادر روسی به نام‌های پاول دورف و نیکولای دورف توسعه داده شد و طبق گزارش‌های رسمی در مارس ۲۰۱۸ این برنامه توانست به ۲۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال برسد. اخیرا درست زمانی که فیس‌بوک و اینستاگرام در چندین نقطه جهان از دسترس خارج شدند، این پیام‌رسان توانست در ۲۴ ساعت، سه میلیون کاربر جدید جذب کند.

تلگرام در دو دوره پیش‌فروش خصوصی توکن‌های خود در سال ۲۰۱۸، حدود ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد.

در حالی که خبرگزاری Vedomosti قبلا گزارش داده بود که نسخه تست شبکه باز تلگرام (TON) تا پایان سال ۲۰۱۸ منتشر می‌شود، این اتفاق رخ نداد و تاکنون به‌صورت رسمی هیچ تاریخی برای عرضه اعلام نشده است.

بر اساس گزارش‌های اخیر و طبق یک سند غیررسمی، تلگرام به سرمایه‌گذاران قول داده است که نهایتا تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ بلاک‌چین TON را راه‌اندازی کند. بنابر این سند، اگر پلتفرم غیرمتمرکز تلگرام تا تاریخ ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی نشود، کلیه توافقنامه‌های خرید توکن‌های گرام (به صورت یک طرفه) لغو خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.