راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رییس کارگروه فاوای مدیریت بحران تشریح کرد / جزییات ارسال بالن مخابراتی از تهران به پل‌دختر

به گفته رییس کارگروه تخصصی ارتباط و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور، مقدمات انجام پروژه تجهیز استان‌ها به بالن مخابراتی انجام شده و در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال دست‌کم 20 استان حادثه‌خیز به بالن مخابراتی مجهز خواهند شد.

به گزارش ایرنا، پرواز بالن مخابراتی یکی از مجموعه فعالیت‌هایی بود که توسط کارگروه بحران در جریان سیل اخیر لرستان انجام شد، به گفته مشاور وزیر ارتباطات، بالن‌های مخابراتی راهکار بهینه‌ای برای برقراری ارتباطات بحران است که می‌تواند خدمات موردنیاز در این مواقع را ارائه دهد.

صادق بیک‌پور، رییس کارگروه تخصصی ارتباط و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور در این خصوص گفت: «از آن‌جا که مرکز مخابرات پل‌دختر کاملا از بین رفته است، ما در آن منطقه مشکل قطع ارتباط تلفن ثابت و همزمان تلفن همراه را داشتیم.»

با توجه به اینکه کل مخابرات پل‌دختر از بین رفته است، برای وصل شدن تلفن ثابت و ساخت مجدد یک مرکز مخابرات، نیاز به فرصت بیشتری داریم. بخش دیگر ارتباط موبایلی بود که سعی کردیم بلافاصله آن را ایجاد کنیم که موفق شدیم. الان شبکه موبایلی پل‌دختر شبکه بسیار خوبی است.

صادق بیک‌پور در ادامه گفت: «بخش دیگری که باقی ماند مربوط به تلفن‌های اداری، بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی بود که از طریق بالن مخابراتی، مودم‌ها و بی‌سیم‌هایی که توزیع کردیم، برقرار شدند. اکنون 36 مرکز اداری مانند شهرداری، بانک‌ها و فرمانداری مجهز به مودم‌های ما هستند و از طریق بالن ارتباط حداقلی برای ارائه خدماتشان برقرار شده است.»

از آن‌جا که می‌توان از این بالن‌ها به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کرد، وزارت ارتباطات برای استفاده از این تکنولوژی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و فعلا یک بالن به صورت عملیاتی در پل‌دختر استفاده می‌شود.

او در توضیح ضرورت استفاده از بالن‌های مخابراتی گفت: «برای ارائه خدمات بهینه نیاز است در هر استان دست‌کم یک بالن مستقر شود تا در کمتر از 6 ساعت به منطقه حادثه‌دیده دسترسی داشته باشد، مقدمات انجام این پروژه انجام شده و در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال دست‌کم 20 استان حادثه‌خیز به بالن مخابراتی مجهز خواهند شد.»

او افزود: «بالنی که اکنون در پل‌دختر مستقر است، از شهر تهران به سمت لرستان اعزام شد تا بتواند خدمات ارتباطی به آن منطقه ارائه دهد، البته به دلیل بسته بودن راه‌ها و ترافیک ایجادشده این بالن در زمانی که انتظارش را داشتیم به پل‌دختر نرسید. ولی این روزها، اینترنت رایگان را برای افرادی که در آنجا حضور دارند برقرار کرده است.»

 

بالن‌های مخابراتی

ارائه اینترنت و تماس صوتی، ارسال پیام هشدار و اطلاعیه‌های مدیریت بحران، استفاده به‌عنوان تامین‌کننده پهنای باند سایت‌های ارتباطی و تکرارکننده رادیویی بخشی از خدماتی است که توسط بالن‌های مخابراتی ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.