راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دوستی سازندگان تلفن‌های هوشمند با ارزهای رمزنگاری‌شده

عبارت دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است از آن جمله‌هایی است که می‌توان آن را به ماجرای در حال ظهور تلفن‌های هوشمند و ارزهای رمزنگاری‌شده و ورود سامسونگ به حوزه پرداخت‌های دیجیتال هم نسبت داد.

اوایل سال جاری بود که سامسونگ اولین پارتنرهای بلاکچین خود را در نشست کسب‌وکار موبایل سامسونگ برای تلفن‌های هوشمند گلکسی اس 10 معرفی کرد. براساس اخبار منتشرشده، این سازنده بزرگ تلفن‌های همراه از ارزهای رمزنگری‌شده بیت‌کوین، اتریوم، کاسمی و انجین و همینطور طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکر (dApp) پشتیبانی می‌کند.

البته موضوع ساخت یک کیف پول ارز رمزنگاری‌شده درونی در گوشی‌های گلکسی اس 10 سامسونگ مهمترین اتفاق قابل توجهی است که نشان از حرکت رو به جلوی این شرکت از سمت گوشی‌های قدیمی به گوشی‌های جدید است.

براساس تحلیل اخیر صرافی بست بیت‌کوین، این اقدام سامسونگ آخرین ارتباط میان ارزهای ارزهای رمزنگاری‌شده و تلفن‌های هوشمند است و گویا اولین تلاش‌ها در راستای ایجاد یک گوشی طراحی‌شده با فناوری بلاکچین از استارت‌آپی به نام سیرین لبز آمده است.

این استارت‌آپ نوامبر سال گذشته اولین محصولش به نام گوشی‌ فینی را ارائه کرد که براساس سیستم عامل اندرویدی به نام سیرین‌اواس فعالیت می‌کند. این تلفن بلاکچینی دارای یک کیف پول ذخیره‌سازی سرد داخلی است که از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و دارای سرویس تبدیل توکن‌ها نیز است.

 

اچ‌تی‌سی

چنین اقداماتی فقط شامل حال سامسونگ نمی‌شود و سال گذشته هم شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی هم کیف پول ارز رمزنگاری‌شده‌ای به نام زیون را روی تلفن‌های جدید اگزودوس وان خود قرار داد. این کار باعث می‌شود تا این تلفن به‌عنوان یک کیف پول ارز رمزنگاری دیجیتال سخت‌افزاری بتواند کلیدهای خصوصی را ذخیره کند.

عصر و دوران تلفن‌های هوشمند پر شده از حرف‌ها و صحبت‌هایی که چطور بی‌توجهی به ترندهای در حال ظهور چه عواقبی در بخش فناوری به دنبال دارد.

 

سال بد بیت‌کوین

ارزهای رمزنگاری‌شده دوران سختی را در سال 2018 پشت سر گذاشت ولی همچنان به راهش ادامه می‌دهد. علی‌رغم اینکه سرویس‌ها و کیف پول‌های پرداخت دیجیتال بیشتری امکان استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده را در خود ایجاد می‌کنند، هنوز بخش مهم و حیاتی از زندگی مصرف‌کنندگان را تشکیل نمی‌دهد. از طرف دیگر نیکولاس ویور محقق ارشد موسسه علوم کامپیوتر بین‌الملل می‌گوید که هزینه انجام تراکنش‌های بیت‌کوین خیلی خیلی بیشتر از تراکنش‌های کارت‌های اعتباری است.

با این حال هنوز هم موضع‌گیری‌های مثبتی نسبت به بیت‌کوین وجود دارد. اوایل ماه آوریل، یک خریدار ناشناس باعث شد تا قیمت بیت‌کوین با رشد چشمگیری مواجه شود و به بالاترین قیمت خود در این چند ماه اخیر برسد.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.