راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

8 افزونه ارز دیجیتالی مفید برای کاربران ارزهای رمزنگاری شده

افزونه‌ها که با عنوان پلاگین نیز شناخته می‌شوند، یک روش برای سفارشی‌سازی مرورگر شما تنها با یک کلیک به حساب می‌آیند. افزونه‌ها کاربردهای بسیار متنوع و گسترده‌ای دارند. از فیلترینگ کلمات تهاجمی و ناشایست در مرورگرها گرفته تا مسدود کردن تبلیغات ناخواسته، همگی در طیف کاربردهای این ابزار مفید می‌گنجند.

از همین رو قصد داریم تا به معرفی چند افزونه مرتیط با ارزهای دیجیتالی بپردازیم. کاربران ارزهای رمزنگاری شده نیاز به افزونه‌های مختلفی برای افزایش حریم خصوصی، انجام پرداخت‌های ارزهای دیجیتالی در مرورگر و همچنین بررسی قیمت این ارزها در بازار دارند.

در صورتی که شما از هریک از مرورگرهای کروم، بریو، فایرفاکس، سافاری و یا اوپرا را استفاده می‌کنید، برخی از افزونه‌های معرفی شده در این مطلب می‌توانند برای شما مفید باشند. اکنون به سراغ معرفی چند افزونه ارز دیجیتالی به تفکیک کاربردهای آن‌ها می‌رویم.

 

افزونه‌های مرتبط با حریم خصوصی و اقدامات ایمنی

افزونه‌ها می‌توانند قابلیت‌های متنوعی را برای شما به ارمغان بیاورند. اما این مسئله به هیچ وجه به معنای بی‌عیب و نقص بودن مطلق آن‌ها نیست. لازم به ذکر است که در هنگام نصب هر افزونه، کد سوم شخص آن نیز بر روی مرورگر شما نصب می‌شود. منابع دانلود و نصب پلاگین‌ها از جمله کروم وب استور (Chrome Web Store) تمامی تلاش خود را برای بررسی افزونه‌های ارسالی می‌کنند. اما با این وجود برخی از کدهای مخرب و ناامن از این بررسی جان سالم به در برده و در قالب افزونه‌ها به کاربران ارائه می‌شود.

یک افزونه ارز دیجیتالی با مسائل مالی شما در ارتباط است. پس پیش از نصب چنین افزونه‌ای، بهتر است اقدامات ایمنی لازم را انجام دهید. دو مورد از مهم‌ترین و البته ساده‌ترین اقدامات، بررسی رتبه‌دهی کاربران به یک افزونه و تعداد نصب‌های آن است. در صورتی که افزونه ارز دیجیتالی مورد نظر شما جدید بوده و هنوز مورد آزمایش و صحت‌سنجی دیگر کاربران قرار نگرفته است، در مورد استفاده از آن احتیاط کنید.

برخی از پلاگین‌های ارتقا حریم خصوصی می‌توانند شما را در مسیر محافظت از داده‌های خود یاری نمایند. این افزونه‌ها برای کسانی که در حوزه‌ی ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می‌کنند، بسیار حیاتی هستند. اگر شما به تازگی اقدام به نصب یک مرورگر کرده‌اید، در اولین قدم نصب افزونه‌ی اد‌بلاکر (Adblock) را به شما توصیه می‌کنیم. این افزونه یکی از پرطرفدارترین پلاگین‌های مرورگر کروم است. همچنین افزونه‌ی پرایوسی بجر (Privacy Badger) که برای مسدود کردن ردیابی فعالیت‌های شما به کار می‌رود، جزو مهم‌ترین افزونه‌های محافظت از حریم خصوصی است.

افزونه‌های مرتبط با حریم خصوصی

علاوه بر این در صورتی که شما نیز مانند بسیاری دیگر از کاربران اینترنت از صفحات پاپ‌آپ خسته شده‌اید، نصب افزونه‌ی I Don’t Care About Cookies را به شما توصیه می‌کنیم. این افزونه تنها افزونه برای مسدود کردن کوکی‌ها و صفحات پاپ‌آپ نیست. اما نسبت به سایر همنوعان خود از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

افزونه‌های مرتبط با حریم خصوصی

افزونه‌های مرتبط با کیف پول ارزهای رمزنگاری شده

اگر شما قصد انجام اموری مانند ثبت تراکنش‌ها و ارسال و دریافت ارزهای رمزنگاری شده به وسیله‌ی مرورگر خود را داشته باشید، نیاز به افزونه‌ای خواهید داشت تا مرورگر ساده‌ی شما را به یک کیف پول دیجیتالی تبدیل کند.

کاربران اتریوم برای این کار از افزونه‌ی متاماسک (Metamask) استفاده می‌کنند. طرفداران بیت‌کوین کش نیز افزونه‌ی بجر (Badger) را برای انجام امور خود در اختیار دارند. افزونه‌ی متاماسک بر روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اوپرا و بریو در دسترس است. این افزونه ارز دیجیتالی امکان  ارسال و دریافت توکن ETH و ERC20 و همچنین امکان کنترل تعامل با DEXهایی مانند Ethfinex Trustless و IDEX را مهیا می‌کند.

این کیف پول دیجیتالی می‌تواند بر روی پلتفرم‌هایی مانند دیسنترالایز (Decentraland)، آئوگور (Augur)، ویل (Veil) و همچنین گسر (Guesser) عمل کند. افزئنه‌ی متاماسک دروازه‌ی ورودی شما برای بهره‌مندی از نسخه‌ی اتریوم دیسنترالابز خواهد بود.

افزونه برای ارزهای رمزنگاری شده

همچنین افزونه ارز دیجیتالی بجر نیز امکان ذخیره و ارسال BCH و توکن‌های SLP تهیه شده به وسیله‌ی پروتکل بیت‌کوین را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. این کیف پول دیجیتالی امکان خرید‌های درون‌برنامه‌ای و پرداخت‌های کوچک به وسیله‌ی بیت‌کوین کش را تسهیل می‌کند.

علاوه بر این، ایجاد امکان دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز بیت‌کوین کش از دیگر مزایای این افزونه ارز دیجیتالی است. کاربران بیت‌کوین‌کش که علاقه‌مند به دنبال کردن کاربران توئیتر از طریق شبکه لایتنینگ (Lightning Network) هستند، می‌توانند از افزونه‌ی تیپین (Tippin) در کروم استفاده کنند.

معرفی افزونه بیتکوین

افزونه‌های مرتبط با داده‌های بازار

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به گوشی همراه و استفاده از برنامه‌های مخصوص، داده‌های مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده در بازار را به دست آورید، افزونه‌ی بیت‌کوین تب (Bitcoin Tab) دقیقا همان‌چیزی است که به آن نیاز دارید.

علاوه بر این، افزونه‌ی بلاک‌مودو (Blockmodo) نیز یک افزونه ارز دیجیتالی بر روی مرورگر کروم است که به طور مستقیم و آنی قیمت و اخبار مربوط به ارزهای رمزنگاری شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. اطلاع‌رسانی از توسعه‌ی انجمن‌ها و سخنرانی‌های جدید و مرتبط در شبکه‌های اجتماعی از دیگر ویژگی‌های این افزونه است. در حقیقت افزونه‌ی بلاک‌مودو یک نگاه اجمالی و سریع از هرآنچه که در صنعت ارزهای رمزنگاری شده رخ می‌دهد را به صورت آنی در اختیار شما قرار خواهد داد.

بلاک مودو

ازجمله گزینه‌های دیگر برای این کار می‌توان به افزونه‌ی غیررسمی کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap) اشاره کرد. همچنین افزونه‌ی کریپتکس (Cryptex) نیز یک افزونه‌ی زیبا و مینیمالیستی برای اطلاع از آخرین قیمت‌های ارزهای رمزنگاری شده در بازار است.

پس از نصب این افزونه، با باز کردن هر تب جدید در مرورگر خود می‌توانید در یک پس‌زمینه‌ی زیبا و کاربرپسند از آخرین قیمت‌های ارزهای دیجیتالی اطلاع یابید. کریپتو ترکر (Crypto Tracker) نیز یک افزونه ارز دیجیتالی محبوب برای طرفداران و کاربران ارزهای رمزنگاری شده است.

درنهایت برای آن دسته از کاربران ارزهای رمزنگاری شده که از سانسور و فیلترینگ نفرت دارند، استفاده از افزونه‌ی دیس‌سنتر (Dissenter) را پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا به صورت آزادانه از هر وب‌سایتی بازدید کرده و نظر خود را درباره‌ی آن وب‌سایت برای دیگر کاربران این افزونه بیان کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا چند افزونه ارز دیجیتالی مفید و کاربردی را برای کاربران ارزهای رمزنگاری شده معرفی کنیم. نظر شما درباره‌ی هر یک از این افزونه‌ها چیست؟ آیا تجربه‌ی استفاده از این افزونه‌ها را دارید؟ نظر خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: Bitcoin

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.