راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نکته نظرات ارائه‌شده در مورد ارزهای رمزنگاری‌شده، بلاکچین و ارزش ذاتی بیت‌کوین در مانی 2020 آسیا

مانی 2020 آسیا با برگزاری روز توکن کارش را آغاز کرد و تمرکز ویژه‌ای روی بازار داغ و هیجانات موجود درخصوص فناوری بلاکچین گذاشته است. جسی لاند مدیر بخش بلاکچین و ارزهای دیجیتال شرکت آی‌بی‌ام همراه با جد مک‌کیلب، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل استلار روز اول رویداد مانی 2020 در پنلی باعنوان «دارایی‌های دیجیتال و عصر جدید بانکداری رایگان» در مورد گسترش شبکه‌های پرداخت جهانی آنی و مبتنی بر بلاکچین صحبت کردند و پس از صحبت‌های این دو نفر، مدیر تحقیقات شرکت آی‌دی‌سی، جیمز وبستر، طی پنج دقیقه سعی کرد نگاه عمیق و کلی به فناوری بلاکچین داشته باشد و علی‌رغم اینکه خودش را یک متعصب بلاکچین می‌نامد، گفت که شک و تردید موجود در مورد این فناوری حاکی از آن است که این فناوری فراتر از یک بازار داغی معمولی رفته است و وارد مرحله توسعه شده است.

در بخش دیگری از سخنرانی‌های برگزارشده در روز اول رویداد مانی 2020، داوی ون هم‌بنیان‌گذار پریمیتیو ونچرز به موضوع نیاز به بلاکچین عمومی و خصوصی و ارزش ذاتی بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده پرداخت. جف مک‌دونالد، هم‌بنیان‌گذار بنیاد ان‌ای‌ام هم در خصوص موضوع ارزهای رمزنگاری‎شده گفت: «بیت‌کوین استفاده چندانی ندار، به جز فناوری پشت آن که برای زمان‌سنجی از آن استفاده می‌شود.» او در ادامه صحبت‌هایش گفت که بیت‌کوین به این خاطر که به‌عنوان یک شبکه پردازنده پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرد مفید است و ارزشی هم که دارد به خاطر همین کاری است که انجا می‌دهد نه اینکه خودش ارزش ذاتی داشته باشد.

جسی لاند (سمت راست) مدیر بخش بلاکچین و ارزهای دیجیتال شرکت آی‌بی‌ام همراه با جد مک‌کیلب (مت چپ)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل استلار

در همین خصوص، آشیش بیرلا معاون ارشد محصول شرکت ریپل اضافه کرد که ایده و تفکر اصلی که پشت فناوری بلاکچین وجود دارد این است که شما برای اولین بار می‌توانید ارزش را ذخیره کنید و بدون اینکه طرف قراردادی داشته باشید آن ارزش را ارسال کنید. معمولا در فرایند ارسال ارزش اصطکاک بسیاری وجود دارد و گاهی اوقات ماه‌ها طول می‌کشد تا ارزشی رابه حوزه‌های قضایی جدید ارسال کنیم اما ارزهای رمزنگاری‌شده توانسته‌اند این بازی را کاملا تغییر دهند.

آشیش بیرلا معاون ارشد محصول شرکت ریپل

مکس کانتلیا هم‌بنیان‌گذارشرکت zilliqa در مورد موضوع ICO نیز گفت در حالی که این مکانیسم بسیار هوشمندانه بوده و به پروژه‌ها امکان جذب سرمایه بسیار سریع می‌دهد، اما این مفهوم با تغییر و تحولی سریعی مواجه شد و به جای اینکه برای بازار فروشنده مورد استفاده قرار بگیرد اکنون برای بازار خریدار کاربرد دارد.

مک‌دونالد هم با این نظر موافق است و در ادامه می‌گوید از اینکه بسیاری از ICO، تقلب و کلاهبرداری از آب درآمده‌اند، بسیار متاسف است و توضیح می‌دهد: «بسیاری از مردم به دنبال به دست آوردن سریع پول هستند و چنین چیزی با ICO شروع نمی‌شود و صنعت بلاکچین از مدت‌ها قبل سرشار از تقلب و کلاهبرداری بوده است. امروزه با رونق پلتفرم‌هایی مانند اتریوم و بنیاد ان‌ای‌ام، هرکسی می‌تواند توکن ایجاد کند و به راحتی کلاهبرداری انجام دهد.»

در آخر هم بیرلا باتوجه به اینکه ارز بیت‌کوین طلای دیجیتال ارائه می‌دهد، اتریوم بر ارائه قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کند و دارما هم وام‌های دیجیتال ارائه می‌دهد، از مفهوم بانک‌های مستقل توزیع‌شده (DABs) طرفداری و حمایت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.