راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صالحی: دیجی‌کالا نکست تا سقف یک میلیارد تومان در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند

دیجی‌کالا نکست، به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری و نوآوری دیجی‌کالا رسماً کار خود را آغاز کرده است. روز گذشته (۲۱ اسفند) این شرکت در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر تهران در جمع دانشجویان رویداد «پل نوآوری» را برگزار کرد؛ رویدادی که اولین تلاش رسمی این شرکت برای ارتباط با دانشگاه‌ها و استارت‌آپ‌ها برای حل محدودیت‌های لجستیکی دیجی‌کالا بود؛ اما دیجی‌کالا نکست چگونه و تا چه سقفی در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند؟

به گزارش دیجیاتو، امیر صالحی، مدیرعامل دیجی‌کالا نکست خبر داد که سقف این سرمایه‌گذاری به یک میلیارد تومان می‌رسد. صالحی در این رابطه گفت: «دیجی‌کالا نکست پس از ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها تا سقف یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند. هرچند ما بیشتر به دنبال استارت‌آپ‌هایی در مراحل Seed و Pre-Seed هستیم و بودجه متداولی هم که برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌ایم بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای هر استارت‌آپ است.»

او گفت: «از سوی دیگر برخی استارت‌آپ‌های خاص ممکن است به سقف یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هم برسند ولی علاقه ما، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌هایی است که در مراحل اولیه هستند.»

صالحی با بیان اینکه دیجی‌کالا نکست از دانشجویان نیز برای نوشتن پایان نامه خود حمایت می‌کند گفت: «ما در دانشگاه به دنبال تکنولوژی هستیم. اکنون تزریق ایده اولیه را انجام داده‌ایم و امیدواریم پایان‌نامه‌ها به جای اینکه صرفاً در کتابخانه ملی نگهداری شوند، به ما وصل شوند و بتوانیم یک فرایند تجاری را طی کنیم.»

او ادامه داد: «حاضر هستیم به دانشجویان منتورشیپ بدهیم و از آنها حمایت کنیم. بخشی از حمایت‌های دیجی‌کالا نکست، حمایت از پایان‌نامه است که یک کمک بلاعوض با سطح مالی بین ۳ تا ۵ میلیون تومان است. در مرحله بعدی همین پایان‌نامه‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا نکست تجاری‌سازی شود تا در نهایت یک استارت‌آپ ساخته شود.»

صالحی همچنین عنوان کرد که دیجی‌کالا نکست تاکنون در استارت‌آپی سرمایه‌گذاری نکرده است اما از بازه زمانی آبان ماه تاکنون، زیرساخت‌ها و فرایندهای خود را مشخص کرده و در این بین به بررسی چندین استارت‌آپ نیز پرداخته است.

به گفته صالحی، در ابتدای سال آینده این شرکت در دو استارت‌آپ تکنولوژی محور که از سوی نکست بررسی شده‌اند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. او همچنین در خصوص وضعیت فعلی استارت‌آپ‌ها به دیجیاتو گفت: «بزرگ‌ترین مشکل ایران در چند سال اخیر این بوده است که همه‌چیز را آنلاین کرده‌اند و کسی روی فناوری کار نکرده است. اغلب استارت‌آپ‌ها خدمات محورند نه تکنولوژی محور. امروز به دنبال شکل دادن استارت‌آپ‌های تکنولوژی محور هستیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.