راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمایت شهردار قالیباف از کیف پول خرد الکترونیک یکپارچه

شهردار تهران در همایشی که شهرداری تبریز برگزار کرده بود بر استفاده از کیف پول خرد الکترونیک در تمام شهرهای ایران تاکید کرد.

قالیباف گفت: توسط بانک شهر به این نتیجه رسیده‌ایم که کیف پول را در شبکه شهرداری تعریف کنیم تا مردم بتوانند در موضوع حمل و نقل، کارت شهروندی دریافت کرده و در شهرهای مختلف از تاکسی و اتوبوس استفاده کنند؛ به این ترتیب شبکه حمل و نقل در سطح کشور یکپارچه می‌شود.

به گزارش راه پرداخت به نقل از سما دکتر محمد باقر قالیباف که به دعوت شهردار تبریز به منظور شرکت در همایش سومین مرحله سراسری سواد ICT به این شهر سفر کرده بود، طی سخنانی در این همایش با تاکید بر ضرورت موضوع فناوری اطلاعات و ICT در زندگی تمامی انسان‌ها، عنوان داشت: ICT نقش بی بدیلی به دنبال دارد که در کشور ما نه تنها یک اولویت بلکه یک ضرورت است؛ در این میان فرصت‌های تاریخی که در طول دهه‌های گذشته برای پیشرفت کشور به دست آمد را از دست دادیم اما امروز فناوری اطلاعات برای یک بار دیگر این فرصت را برای دولتمردان فراهم کرده است تا حرکت رو به جلو را آغاز کرده و تمامی گذشته خود را در خط دیجیتالی ، صفر کنند.

دکتر قالیباف افزود: در آن برهه در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات نگاه های متفاوتی وجود داشت اما در یک بخش به عنوان بخش حاکمیتی، باید بسترهای لازم، سخت افزار و شبکه مورد نیاز را ایجاد کنیم؛ از سوی دیگر مردم نیز باید فرهنگ آن را پیدا کنند که شبکه الکترونیکی از یک طرف و دولت الکترونیکی از سوی دیگر بتوانند حرکت بزرگی را ایجاد کنند.

شهردار تهران با تاکید بر پیگیری موضوع شهروند الکترونیک در شهرداری تهران، عنوان داشت: البته در این مسیر و در حوزه استفاده از کارت بلیط‌های اتوبوسرانی، با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز با مشکل روبرو هستیم.

دکتر قالیباف درادامه بر ضرورت فرهنگ سازی به منظور استفاده از شبکه‌های هوشمند و الکترونیکی تاکید کرد و گفت: در زمینه فرهنگ سازی مقداری عقب هستیم، البته بیشتر جوان‌های زیر 35 سال به شبکه آشنایی دارند اما باید آموزش‌های لازم برای سایر افراد صورت پیرد و این موضوع باعث می‌شود در حوزه اقتصاد، فرهنگ، ارتباطات، ایمنی، عدالت و مبارزه با مفاسد اداری موفق باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.